با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

تمدن های پیشرفته فضایی نادر هستند یا وجود ندارند!

منبع :phys.org
تلسکوپ حس گر جدید به ستاره شناسان اجازه می دهد تا گرمای تلف شده را که از اثرر تمدن های پیشرفته فضایی می تواند انرژی بسیاری را در مقیاس کیهانی بیرون از کهکشان را رها کند را تشخیص بدهد.پروفسور مایکل گریت مدیر  با استفاده از مشاهدات رادیویی از کهکشان های کاندید برای مشاهده تمدن های پیشرفته استفاده کرده است نشان می دهد که این تمدن ها یا وجود ندارند و یا بسیار نادر هستند.
تمدن های پیشرفته از انرژی در مقیاس کهکشانی استفاده می کنند انتظار می رود که از طریق طیف مادون قرمز قسمتی از طیف با تشعشعات مهم تلف شده گما قابل تشخیص باشند.

یک تیم اختر شناسان لیستی از صدها کهکشان کاندید را که در آنها که تشعشع فروسرخ غیر عادی در آنها مشاهده شده است را تهیه کرده است.یک مساله این است در حالی که نادر هستند این تشعشات می توانند در نتیجهفرآیند های طبیعی اختر فیزیکی مرتبط با تشعشعات ترمودینامیکی از گرمای گرد و غبار حاصل شده باشند.
پروفسور مایکل گرت اندازه گیری های رادیویی داشته است و کشف کرده است که اکثر این سیستم های تشعشع مورد انتظار با فرآیند های اختر فیزیکی ویژه ای تشعشع ساطع می کنند.بطور ویژه بعنوان نمونه یک یک رابطه جهانی شناخته شده وجود دارد که بعنوان همبستگی امواج فروسرخ نامیده است.حضور امواج رادیویی نشان می دهد که تشعشعات از گرمای ناشی از کارخانه های بیگانه نیست اما حاصل از گرد و غبار برای مثال تشعشعات حاصل شده از کارخانه های ستاره سازی است.
پروفسور گرت توضیح می دهد منشا تحقیقات در ایالت پن به ما می گوید که این سیستم ها بسیار نادر هستند اما آنالیز های جدید یک حقیقت غیر قابل کتمان را می گوید و این است نوع پیشرفته تمدن اساسا در جهان محلی وجود ندارد،به نظر من این است که ما امشب می توانیم به آرامی در تخت خواب بخوابیم زیرا به نظر نمی رسد تمدن بیگانه در کار باشد.
استاد گرت می گوید تعدادی از کاندیدهای کهکشانی که از روابط اختر فیزیکی آنها مخفی هستند نیازمند تحقیقات بیشتر هستند ولی احتمال یک توضیح اختر فیزیکی طبیعی برای آن بیشتر است و به احتمال زیاد سیستم های باقی مانده نیز در این دسته قرار گیرند.
این تکنیک می تواند برای تشخیص تمدن های کمتر توسعه یافته که رایج هستند و منابع محدود تری در مقیاس زیر کهکشانی دارند مورد استفاده قرار گیرد.اما چندین تمدن باقی می مانند که از ما پیشرفته تر باشند زمین در بین این سیارات نیست ولی متداول تر است.
پرفوسور گرت می خواهد که به در جست و جوی تمدن های کمتر پیشرفته بپردازند.او می گویند مقداری نگرانی در باره تمدن های نوع سوم که به نظر نمی رسد وجود داشته باشند.اما این چیزی نیست که قوانین فیزیکی ما بتواند آنها را پیش بینی کند.ما یک حلقه گم شده پازل را گم کرده ایم شاید تمدن های پیشرفته ای که انرژی هدر رفتی آنها بسیار پایین باشد که گرمای ساطع شده تولید شده از درک فیزیکی کنونی ما خارج باشد.چیزی که مهم است جست و جو برای اثر هوش فرازمینی است که بطور کامل درک کنیم چه خبر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر