با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

درخشان ترین کهکشان جهان با نور معادل 300 تریلیون خورشید!

یک کهکشان دور با نوری بیشتر از 300 تریلیون خورشید می درخشد با استفاده از داده های میدان عمیق مادون قرمز ناسا بنام WISE کشف شده است،این کهکشان درخشان ترین کهکشان یافت شده تا کنون است و متعلق به اشیا جدیدی است که جدیدا توستط کاوشگر WISE کشف شده است،این کهکشان درخشان بنام WISE J224607.57-052635.0 نامگذاری شده است،یک سیاهچاله عظیم الجثه دارد که شکم آن با خوردن گاز باد می کند.این نور خیره کنند می تواند از سیاهچاله اصلی کهکشان بپاشد.
سیاهچاله های عظیم در هسته کهکشان ها عادی هستند،ولی این یافته بزرگ در مقیاس دور برگشت کهکشانی نادر است.برای اینکه نور کهکشان میزبان سیاهچاله 12.5 میلیارد سال سفر کرده است تا به ما برسد.ستاره شناسان جسم را در گذشته دور آن مشاهده می کنند.سیاهچاله میلیاردها برابر جرم خورشیدی ما را در زمانی که جهان یک دهم عمر حاضر 13.8 میلیارد ساله اش را داشت مشاهده کرده اند.
مطالعه به تشریح سه دلیل که چرا سیاهچاله ها در ELIRGs  می توانستند در ابتدا بسیار رشدکنند،و آنها می توانستند بزرگ متولد شوند به عبارت دیگر بذر یا جنین سیاهچاله می توانسته است بزرگ تر از مقدار ممکن باشد.
دو توضیح دیگر هر کدام شامل شکستن یا خم شدن محدودیت تئوری تغذیه سیاهچاله است که بنام محدودیت ادینگتون معروف است.زمانی که سیاهچاله از گازهای سقوط کرده به داخل خود تغذیه می کند و گرم می شود نور را منفجر می کند.فشار نور گاز را هل می دهد.و یک محدودیت برای رژیم غذایی سیاهچاله ایجاد می کند و سیاهچاله نمی تواند ماده را بخورد.اگر سیاهچاله این محدودیت را بشکند می تواند در اندازه و سرعت خطرناک باشند.سیاهچاله هایی که قبلا مشاهده شده اند این محدودیت را شکسته اند.در هر حال سیاهچاله این مطالعه بارها و بارها این محدودیت را شکسته و بزرگ شده است بعبارت دیگر ممکن است سیاهچاله این محدودیت را خم کرده باشد.
راه دیگر برای رشد سیاهچاله این است که مصرف غذای سیاهچاله پایدار است و سریع از حد تصور است.این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که سیاهچاله به سرعت نچرخد.
اگر سیاهچاله به آرامی بچرخد وعده های غذایی به اندازه کافی دفع نمی شوند،در پایان یک چرخش آرام سیاهاله ماده بیشتری از یک چرخش سریع را قورت دهد.سیاهچاله های پرجرم ELIRGs  می توانند برای مدت طولانی پر خوری کنند این مانند خوردن یک هات داگ است که صدها میلیون سال به طول کشیده است.تحقیقات بیشتر نیازمندن حل پازل این درخشش کهکشان های درخشان است.
منبع dailygalaxy

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر