با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ شهریور ۱۵, یکشنبه

میلیون ها سیاهچاله دفن شده در جهان وجود دارد

ستاره شناسان  شواهدی را یافتند که بیشتر سیاهچاله های غولپیکر در جهان پنهان هستند.تیم بین المللی دانشمندان با استفاده از مشاهدات آرایه تلسکوپ طیفی هسته ای اشعه ایکس پر انرژی را از که قبلا توسط گاز و گرد و غبار احاطه شده بود. را تشخیص دادند.که از این ایده پشتیبانی می کند که میلیون ها سیاهچاله بیشتر در جهان وجود دارد.
دانشمندان نوستار بروی نه کاندید سیاهچاله های مخفی که به شدت در مرکز کهکشان ها فعال هستند.اما این فعالیت بطور بالقوه از نظر پنهان است،تمرکز کردند.
اشعه ایکس پر انرژی یافته شده از پنج سیاهچاله تایید می کند که توسط گرد و غبار احاطه شده اند.پنج سیاهچاله بسیار روشن تر و فعالتر از آنچه قبلا تصور می شد بودند. که با سرعت از مواد اطراف تغذیه می کنند و اشعه ساطع می کنند.
مشاهدات بیشتر از اشعه ایکس قبل از سال 2012 که نوستار به فضا پرتاب شد برای تشخیص انرژی اشعه ایکس ممکن نبود.
برای مدت طولانی دانشمندان اطلاعی از مخفی شدن سیاهچاله های غولپیکر توسط گرد و غبار نداشتند.اما حدس می زدیم که بسیاری از آنها از ما مخفی هستند.
با کمک نوستار برای اولین بار بطور واضح غول های مخفی را که تصور می شد مشاهده کردیم اما بر خلاف تصور قبلی آنها در گاز و گرد و غبار دفن شده بودند.
در حالی که دانشمندان 5 تا از این سیاهچاله های غولپیکر را تشخیص دادند،زمانی که ما این نتایج را با کل جهان مقایسه بکنیم پیش بینی می شود که ارقام بیشتر از آن باشد که ما انتظار داشتیم.

یکی از دانشمندان نوستار از دانشگاه کالیفرونیا اضافه کرد اشعه ایکس پر انرژی بسیار نفوذپذیر تر از اشعه ایکس کم انرژی است بنابر این ما می توانیم عمیق تر به درون گازی که در داخل سیاهچاله ها می سوزد بنگرم.نوستار به ما اجازه می دهد تا ببینمیم چگونه هیولاهای بزرگ پنهان هستند و چرا چرا تعدادی از سیاهچاله ها مخفی به نظر می رسد.
این تحقیقات جهت انتشار در مجله اختر فیزیک پذیرفته شده است،تصویر دو سیاهچاله مرکزی کهکشان 3C 75 را که توسط تلسکوپ اشعه ایکس چاندرا گرفته شده است را نشان می دهد.
منبع dailygalaxy.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر