با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

بابون زیتون

بابون زیتون در گستره ای وسیع از 25 کشور در سراسر آفریقا از مالی تا شرق اتیوپی و تانزانیا و در مناطق کوهستانی و صحرای بزرگ آفریقا یافت می شود.و این جاندار دارای زیستگاه های گسترده ای از صحراها گرفته تا جلگه ها و جنگل ها می باشد.
● جنس ماده بابون زیتونی اندازه ای حدود 70 سانتی متر و جنس نر آن اندازه ای حدود 60 سانتی متر دارد و بابون زیتونی یکی از بزرگترین گونه های میمون است و قد آن تا 85 سانتی متر نیز می رسد و وزن آن بطور متوسط بین 10 تا 37 کیلوگرم است.
●  بابون زیتونی پوزه ای مانند سگ دارد و مانند سگ ها چهار دست و پا راه می رود و یک میمون همه چیز خوار است که شباهت بسیاری به خانواده سگ ها دارد.
● بابون ها دارای زندگی اجتماعی می باشند و در گروه های 15 تا 150 نفره زندگی می کنند و هر بابون دارای جایگاه اجتماعی در میان هم نوعان خود می باشد و جنس ماده نقش مهمی را در این سیستم اجتماعی بازی می کند،و جنس ماده دارای رابطه طولانی مدت با جفت خود می باشد.جنس نر نیز برای بدست آوردن جنس ماده با همدیگر مبارزه می کنند.و جنس نر در ده سالگی و جنس ماده در هفت سالگی به بلوغ می رسد.
●بابون ها همه چیز خوار هستند و از گیاهان و بی مهرگان و پستانداران کوچک و پرندگان تغذیه می کنند،و چمن و ریشه و پوست گیاهان و میوه ها و گلسنگ و قارچه نیز جزو زنجیره غذایی این جاندارن محسوب می شود،و هنگام شکار نیز به شکار جوندگان کوچک و خرگوش و روباه و دیگر پستانداران می پردازد.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر