با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

کهکشان راه شیری در اطراف یک خوشه کیهانی با صدهزار کهکشان قرار دارد.

ترجمه رامین فخاری
منبع : dailygalaxy.com
ستاره شناسان مشخص کرده اند که کهکشان راه شیری ما بخشی از یک ابر خوشه عظیم از کهکشان هایی است که لقب لانیکا به آنها داده شده که در هاوایی به معنی آسمان بزرگ است.این کشف در مرزهای همسایگی کهکشان ما طبقه بندی می شود و ارتباط ناشناخته قبلی بین خوشه های کهکشانی مختلف در جهان محلی را فراهم می کند.راه شیری در حومه ابر خوشه کیهانی قرار دارد که برای اولین بار با استفاده از تکینگ های جدید نقشه برداری شده است.این اصطلاح ابرنواختر لانیکا 500 سال نوری قطر دارد و جرمی معادل یکصد میلیون ضربدر میلیارد خورشید و شامل یک صدهزار کهکشان است که در طول آن پخش شده اند.
مطالعات جدید نقش جذب کنند بزرگ یک نقطه کانونی گرانشی در فضای بین ستاره ای که بر حرگت کهکشان های محلی ما و دیگر خوشه های کیهانی موثر است را مشخص می کند.
با مرز بندی ابرخوشه لانیکا جرکت های کهکشانی بطور مستقیم به سمت داخل باشد.در همان جهت که جریان های آب مسیر نزولی را به سمت دره دنبال می کنند ناحیه جذب کننده بزرگ یک ناحیه مسطح زیر دره گرانشی با حوزه جذب کننده است که در طول ابرخوشه گسترش می یابد.
دانشمندان در نهایت مقرر کردند که حد فاصله تعریف شده از ابرخوشه کیهانی از کهکشان را می توانیم خانه صدا بزنیم.یک ستاره شناس هاوایی گفت این برخلاف یافته های بار اول است که خانه قسمتی از مرزهای بزرگتر کشور های دیگر بود.
ابرخوشه ها در میان بزرگترین ساختار های شناخته شده جهان هستند که آنها از گروهی شبیه گروه محلی ما شامل دهها کهکشان و خوشه های پرجرم که شامل صدها کهکشان به هم پیوسته می شوند.یک شبکه به هم پیوسته از رشته ها ها هستند که از طریق این ساختارها به هم مپیوسته شده اند.آنها مرزهای ضعیف تعیریف شده ای دارند
برای پالایش بهتر نقشه کیهانی محققان یک روش جدید را برای ارزیابی این ساختار در مقیاس بزرگ ئساختار کیهانی با برثی تاثیر آنها بر حرکت کهکشان های یک در مین ساختارها در میان یک نبرد تقلای گرانشی گرفتار خواهد شد که در هر تعادلی نیروهای گرانشی از اطراف ساختارهای بزرگ حرکت کهکشان ها را مشخص خواهند نمود.
با استفاده از GBT و دیگر تلسکوپ های رادیویی برای نقشه برداری سرعت کهکشان های محلی ما تیم قادر شد تا ناحیه ای از فضا را تشخیص دهد که در آن هر ابرخوشه حکمفرما بود.مشاهدات تلسکوپ گیرن بک نقش مهمی در تحقیقات برای رهبری درک جدید ما از این محدودیت و ارتباط بین تعداد ابرخوشه ها را دارد.
نام لانیکا توسط استاد زبان شناسی دانشگاه هاوایی پیشنهاد شده است.این نام به افتخار ناوهای جزیره پلینزی است که از ستاره شناسی برای سفر در سراسر اقیانوس استفاده می کردند.
GBT بزرگترین تلسکوپ رادیویی کاملا هدایت شونده در سراسر جهان است که در منطقه اقانوس آراب و غرب ویرجینیا قرار دارد و این تلسکوپ نسبت به تداخل امواج رادیوی ناخواسته را محافظت می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر