با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

ناسا می گوید علائمی را کشف کرده که می تواند اثبات کند مریخ در دوران کهن دارای حیات میکروبی باشد!

کنجکاوی نشانه هایی  کشف مبنی بر اینکه کرد که مریخ در دوران کهن می توانسته حیات سلولی داشته باشد.دانشمندان می گویند  گوگرد، نیتروژن، هیدروژن، اکسیژن، فسفر و کربن - برخی از مواد شیمیایی کلیدی برای وجود حیات ر کنجکاوی در بستر یک سنگ رسوبی در دهانه گیل یافتع است.کنجکاوی بعد از حفر یک سنگ معدنی متوجه وجود مقداری آب اسید خنثی در آن شد.
مایکل مایر، دانشمند مسئول برنامه اکتشاف مریخ ناسا گفت سوال اساسی این است که آیا مریخ قابل سکونت است؟در حال حاضر پاسخ مثبت است.
مطالعه بیشتر خاک رس نشان داد که روی این سیاره میلیاردها سال قبل شرایط مطلوب تری نسبت به امروز برای تشکیل حیات وجود داشته است.همچنین مریخ نورد از کشف یک نمونه پودر شده گلسنگ در سنگ های دهانه گیل نیز خبر داده است.وجود این سنگ گلسنگی که فقط حاوی 20-30 در صد خاک رس است حکایت از وجود آب شیرین در این سیاره نیز می کند.همچنین مقادیر زیادی نیز ز ایالات اکسید یافت شده که حکایت از الکترون های در حال حرکت محیط زیست را دارد.
همچنین تصاویر ماهوراه ای حکایت از وجود کانی های رسی بیشتری در مریخ را می کند.ماموریت کنجکاوی از 7 ماه قبل برای برسی وجود حیات میکروبی در مریخ آغاز شد کنجکاوی حاوی 10 ابزار مفید برای این کار است.هنوز سایت ناشا به کشف گلسنگ خورد شده اشاره ای نکرده است ولی چند سایت علمی دیگر به این مساله اشاره کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر