با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

خلا کوانتمی به انرژی تاریک "راننده جهان ما" نیرو می دهد!

کیهان شناسان معتقد هستند که سه چهارم از کیهان از انرژی تاریک که انبساط شتاب دار را توضیح می دهد تشکیل شده است.حقیقت این است که آنها نمی دانند آن چیست.قبلا آنها راه حل های ممکن را امتحان کردند یکی از آنها وجود عنصر پنجم یک جاذبه غیرقابل مشاهده دلیل آنچه که جذب می کند است و نیز باعث تسریع گسترش جهان وسطی از میانه عمر آن است.این واژه به پنجمین عنصر طبیعت اشاره دارد.همراه با زمین و آب و هوا یک احتمال دیگر این است که در مجاورت انرژی یا میدان خیالی چگالی آنها در طول زمان افزایش می یابد که سبب یک شتاب نمایی از کیهان شود و باید سرعت بیشتری داشته باشد که بتواند نیروی اتمی در اتم را بشکند و باعث پایان کیهان در هر بیست هزار میلیون سال شود چیزی که تبدیل بزرگ صدایش می زنیم.
حالا دانشمندانی از بارسلونا و آتن پیشنهاد می دهند که ترکیبی از دو احتمال در مشاهدات وجوود دارد و این خلا کاذب است که می تواند ماورا انرژ جهان ما را حرکت دهد.
 داده های تجربی که زمینه ساز این دو فرضیه هستند از ماهواره مانند پلانک آژانس فضایی اروپا (ESA) و ویلکینسون مایکروفر (مایکروویو) کاوشگر ناهمسانگردی (WMAP) از ناسا تهیه شده است.مشاهدات از دو احتمال به حل اصطلاح امروزی انرژی تاریک می انجامد.یک فرمول ریاضی مشخص که در فازهای جامد و مایع و گاز متفاوت است.
دانشمندان از دانشگاه بارسلون و آتن از داده های چندین ماهواره برای تشخیص رفتار انرژی تاریک که  عنصر پنجم و انرژی فرضی نیازی ندارد را مورد برسی قرار داده اند.
مطالعات تئوریک فاز مایع را از انرژی تاریک تشخیص می دهد که می تواند به میدان پنجم یا حتی انرژی خیالی شباهت داشته باشد.بدونی اینکه در یکی صدق کند آنچه ما در این ترکیب می بینیم این است.
دانشمندان فکر می کنند یک تاثیر متغیر از خلا کاذب کوانتمی افتاق افتاده است یک پارامتر که دانشمندان می توانند اندازه گیری کنند.مفهوم خلا کوانتمی هیچ ربطی به مفهمو کلاسیک آن ندارد و هیچ چیز پرتر از آن نیست.خلا کوانتمی پر از نوساناتی است که که برای مشاهده و اندازه گیری بسیار با ارزش هستند.
این دانشمندان پیشنهاد می کنند که انرژی تاریک نوع دینامیکی از   خلا کوانتمی است.که باعث انرژی شتاب دار جهان ما می شود.اشکال عجیب و غریب ایت خلا منبع بسیاری از معماها مانند ثابت کیهانی احتلاف بین داده های نظری و پیش بینی های نظریه کوانتم است.با این حال اصل انرژی مبهم هنوز مشکل ساز است و بنابر این توضیح خلا کوانتمی می تواند ساده تر باشد.

منبع DailyGalaxy

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر