با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ فروردین ۴, دوشنبه

دانشمندان شواهدی را از وجود امواج دریا در قمر تیتان یافتند که در صورت اثبات می تواند اولین امواج کشف بیرون از زمین باشد!

مشاهدات جدید کاسینی ناسا چیزی را نشان می دهد که می تواند غیر از  تلالو طلوع خورشید که توسط باد امواج دریاچه تیتان باشد.اگر این موضع صحیح باشد این موجها از اولین دریای شناخت شده بیرون از زمین است.مقایسه مدل های کامپیوتری از چهار اندازه گیری از قطب شمال تیتان توسط کاسینی با نقشه برداری مادون قرمز دریا های موج دار که توسط خورشید بازتاب داده می شوند را نشان می دهد.
یکی از محققان گفت:ما نمی توانیم نقش جزر و مد بروی سطح ماید از این منابع سراشیبی را غرمحتمل بشماریم.بهترین پیشبینی انحراف درجه از شش یک درجه بیشتر یا کمتر است.
یک احتمال دیگر نیز می گوید این بازتاب ممکن است ناشی از یک لایه نازک از برخی از مواد باشد که امواج را فرو م نشاند برای مثال برو زمین نفت بروی سطح دریا مانع از شکل گیری امواج می شود.اگر این بعلت امواج باشد نیروی بادها باید0.76 متر در ثانیه ( 2.5  ) فوت در ثانیه باشد.
برای مطالعه بیشتر DailyGalaxy
منبع space.com
تیتان (به فرانسویTitan)، یا تایتان، بزرگ‌ترین قمر کیوان (سیاره) (زحل) (دومین سیاره بزرگ منظومه خورشیدی) است که در فاصله 1.2 میلیارد کیلومتری از خورشید واقع شده‌است. تیتان بسیار کندتر از زمین به دور خود می‌چرخد، به طوری که یک روز تیتان در حدود ۱۶ روز زمین است.
نگاره‌های تازهٔ کاوشگر کاسینی ناسا از وجود دریاچه‌ای حاوی هیدروکربن مایع مانند متان در ماه تیتان حکایت دارد. این نگاره‌ها نشان می‌دهد که سرمای سطح این دریاچه به ۱۸۰درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسید.
به منظور بررسی بیشتر تیتان فضاپیمای پژوهشی کاسینی به فضا فرستاده شد و در سال ۲۰۰۴ این فضاپیما به نزدیکی تیتان رسید و علاوه بر تهیه عکس‌هایی از نزدیکی تیتان با فرستادن کاوشگری به سطح تیتان با نام هویگنس امکان آزمایش‌هایی را نیز از سطح تیتان فراهم آورد که نتایج این آزمایش‌ها توسط کاسینی به زمین مخابره شد. سفر کاسینی و همراهش، هویگنس، به زحل ۷ سال به طول انجامید. پس از رسیدن به زحل، هویگنس از کاسینی جدا شد و روی سطح تیتان، بزرگ‌ترین ماه زحل فرود آمد. به لطف داده‌های کاسینی و هویگنس، آن‌چه امروز از منظومهٔ زحل می‌دانیم بسیار بیش‌تر از گذشته‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر