با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

شهاب سنگ های جدا شده به وسیله گرما فرسوده و تکه تکه شده اند

آغاز یک شهاب سنگ کوچک کمی تنش زا است.آنها بطور غیرمنظم به دور منظومه شمسی در حال پرواز هستند به وسیله میدان های گرانشی می توانند به وسیله سیارات در هر زمانی جذب شوند در حال حاضر این اشیا فرسوده را می توان به لیست اشیا استرس زا افزود در یک مطالعه که نتایج آن امروز دوم آوریل در مجله نیچر منتشر شده است یک تیم بین المللی از دانشمندان می گوید که بقایای سطح شهاب سنگ ها نشان می دهد که از بقایای نوعی از فرسایش خاک تشکیل شده اند.
سنگپوشی که بروی سطح سیاره ای مانند ماه و مریخ یافته شده است جاهایی که اتمسفر نازک است یا حتی وجود ندارد بطور سالم یافت شده است سنگپوشی دانه دار است و و در نتیجه برخورد شهاب سنگ ها تشکیل شده است دارای ذخایر معدنی هستند که در نتیجه فرآیند های زیستی و شیمیایی ایجاد شده اند.
شهاب سنگ ها به فرآیند سنگپوشی گرد و غبار بروی سطح شان شناخته می شوند و دانشمندان همیشه این مواد را تشخیص می دهند ترکیب ذرات سنگ کوچک تر از یک سانتی متر از طریق شهابسگ ها و اجرام آسمانی ریز تحت تاثییر شهاب سنگ ها بروی سیارک ها شکل گرفته است.
مقیاس های زمانی تکامل شهاب سنگ ها نشان دهنده سنگپوشی بزرگی بروی سطح شهاب سنگ های کوچک است .اثرات بر خورد این سیارات با گرانش کم است و برخورد آنها با سطح زمین باعث نابودی آنها نمی شود.
در حالی که آزمایش های انجام شده بروی شهاب سنگ های یافت شده بروی زمین هستند دانشمندان با مدل سازی محیط فضایی رو به وخامت گذاشتن این سنگ ها را برسی کنند.دانشمندان بروی شهاب سنگ ها موادی را برسی کردند که بروی زمین وجود دارد و مشاهده کردند که چرخه دمایی شبیه به دمای زمین بروی آنها رخ داده است و با برسی ینگ های ریز یافتند که شهاب سنگها در طول یک دوره زمانی بسیار کوتاه از عمر سیاک از منطقه ای جدا شده اند.این فرآیند شبیه شکستن یک سنگ از ناحیه ای از سیاره ماست و یک فرآیند شناخته شده حرارتی ناشی از انبساط و انقباض دما در یک سیاره کوچک است که شروع به ترک خوردگی و تکه تکه شدن احتمالی کرده است.
و دانشمندان با استفاده از این فرآیند موفق به تشخیص طول عمر آن شده اند شاید شگفت انگیز باشد که احتمال این فرآیند در نزدیکی خورشید در فاصله دو تر از آن بیشتر است و این تکه تکه شدن ناشی از حرارت خورشید و فشار باد خورشیدی است که باعث می شود عطارد نیز که در فاصله 28 میلیون مایل از خورشید است در عرض 2 میلیون سال کلا فرسوده شود.

منبع : phys.org
discovery.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر