با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ اسفند ۲۸, چهارشنبه

جهان ما در بین چندین جهان واقع شده است.کشف تورم کیهانی این را پیشنهاد می دهد!

اولین شواهد مستقیم از تورم کیهانی"یک دوره گسترش سریع که در کثری از ثانیه بعد از بیگ بنگ اتفاق افتاد"همچنین  از این ایده که جهان ما تنها یکی از جهان های بسیار بیرون از اینجاست را  پیشنهاد می کند.
روز دوشنبه دانشمندان اعلام کردند یافته های جدید اولین پیشنهاد اصلی از امواج گرانشی بنیادی "موجهایی که در فضا و زمان بعد از شروع کائنات ایجاد شده اند "را نشان می دهند.اگر این نتایج تایید شده باشند آنها شواهدی را فراهم خواهند کرد که فضا و زمان با سرعت بسیاری از سرعت نور فقط بعد از انفجار بزرگ در 13.8 میلیارد سال قبل گسترش یافته است.
همچنین نتایج جدید به ایده جهان های موازی دیگر نیز قرض می دهد.این تئوری فرض می کند زمانی که در اولین کثر ثانیه از انفجار بزرگ گسترش یافت قسمت های از فضا و زمان با سرعت سریع تر از نور گسترش یافت و می تواند حباب هایی از فضا و زمان را ایجاد کند.و سپس به داخل جهان های دیگر توسعه یافت.بر طبق این ایده جهان شناخته شده قوانین فیزیکی خود را دارد.در حالی که جهان های دیگر قوانین خود را می توانند داشته باشند.
ایجاد مدل های تورم که به نظریه چندین جهانی هدایت نمی شوند بسیار سخت است.آلان گوت یک فیزیکدان نظری از دانشگاه MIT می گوید "این غیر ممکن نیست.بنابر این من فکر می کنم هنوز تحقیقات دقیق تری مورد نیاز است.اما بیشتر مدل های تورم به طرف نظریه چندیدن جهانی هدایت می شوند.و شواهدی برای تورم به نظریه چندین جهانی گذر خواهد کرد.محققان دیگر نیز با ارتباط بین تورم و چندین جهانی موافقت کرده اند.
در بیشتر مدل های تورم اگر تورم آنجا باشد بعد چندین جهان آنجا وجود خواهد داشت.آندره لیند فیزیکدان نظری استفورد گفت:ممکن است چندین مدل از تورم به نظریه چندجهانی اجازه ندهد اما بسیار سخت است.همه آزمایشات این بار را به ارمغان می کند که نظریه تورم به نظریه چندین جهانی بسیار نزدیک است.اگر باور کنیم کیهان ها بصورت حباب هایی هستند بایدحباب های بیشتری در فضا تولید شده باشد.
وی توضیح داد"شما بروی یک بلندی ایستاده اید شما می وانید بطور مستقیم سقوط کنید و ار شما مست باشید شما باید سقوطط کنید.تورم بی ثباتی فضای ما در رابطه با گسترش آن است.شما چیز هایی دارید که بصورت نمایی رشد می کنند اگر به آن اجازه دهید بیشتر گشترش خواهد یافت.یک چیز اشتباه است ولی این تورم فضای ما را ایجاد کرده است.حالا ما می دانیم همه چز می تواند خطا باشد کند ولی اگر چیزی خطا باشد برای یک دو و یا سه بار باشد و داخل بی نهایت تاز مانی که آن می تواند ادامه داشته باشد.

منبع :space.com
فرضیه چندجهانی از ویکی‌پدیا،دانشنامه آزاد: مجموعه‌ای فرضی از جهان‌های محتمل‌الوجود است (از جمله همین کیهان تاریخی که دائماً احساسش می‌کنیم) که مجموعاً با هم تمامی چیزهایی که وجود دارند و می‌توانند وجود داشته باشند—تمام فضا، زمان، ماده، و انرژی و همچنین قوانین فیزیکی و ثابت‌هایی که به توصیف آنان می‌پردازند—را در بر می‌گیرند. این اصطلاح برای اولین بار توسط ویلیام جیمز، فیلسوف و روانشناس آمریکایی، به کار گرفته شد. گاهی اوقات جهان‌های گوناگون موجود در مجموعه چندجهانه را جهان‌های موازی می‌نامند.
ساختار چندجهانی، ماهیت هر کیهان موجود در آن، و رابطه میان جهان‌های تشکیل‌دهنده آن، بستگی به فرضیه بخصوصی از چندجهانگی دارد که مد نظر است. جهان‌های متعددی در کیهان‌شناسی، فیزیک، اخترشناسی، دین، فلسفه، روان‌شناسی فرافردی، و ادبیات داستانی به‌ویژه در گونه‌های خیال‌پردازانه آن، فرضیه‌پردازی شده‌اند. در این حوزه‌ها، از اصطلاحات «جهان‌های جایگزین»، «جهان‌های کوانتومی»، «ابعاد نفوذی»، «ابعاد موازی»، «جهان‌های موازی»، «واقعیت‌های جایگزین»، «گاه‌شمارهای جایگزین»، و «صفحات بُعدی» برای اطلاق به «جهان‌های مجازی» استفاده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر