با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

بیگ بنگ جام مقدس کیهان شناسی توسط دانشمندان کشف شد.

دانشمندان از پژواک نقطه نقطه انفجار بزرگ برای اولین بار شگفت زده اند.یک کشف جام مقدس کیهان شناسی را معرفی می کند.این یافته شگفت انگیز مورد ستایش قرار رفت و نامزد جایزه نوبل شد.که می تواند نشان دهد کیهان در 14 میلیارد سال قبل زاده شده است.
اختر شناسان هاروارد استمیتسون مرکز اختر فیزیک اعلام کردند که امواج بنیادی جاذبه را تشخیص دادند اموجا کوچکی که محصول اولین دقایق جهان هستی است.جان کواک دستیار استاد نجوم در این مرکز و رهبر مطالعات گفت : تشخصی این امواج یکی از مهم ترین اهداف کیهان شانسی امروز بوده است.
وجود امواج گرانشی از تئوری تورم کیهانی پشتیبانی می کند.آن در اولین تریلیون از تریلیون از تریلیونیوم ثانیه کیهان از سرعت نور سریعتر گسترش یافت.سیگنال ها توسط یک تلسکوپ تخصصی بنام  BICEP2 در قطب جنوب تشخیص داده شدند.دکتر کیم پریک از دانشگاه مینوستا کسی که از تیم تحقیقاتی بود گفت : این مانند یافتن سوزن در انبار کاه بود اما در عوض ما یک اهرم یافتیم.
امواج گرانشی توسط تئوری نسبیت آلبرت انشتین تشخیص داده شده بود امام مشاهده نشده نتایج باید توسط تیم های تحقیقاتی دیگر تایید می شد پروفسور آوی لوئب اخترفیزیکدان از دانشگاه هاروارد، گفت: "این کار بینش های جدید به برخی از سوالات اساسی  ارائه می دهد.
"چرا ما وجود دارد؟ جهان چگونه آغاز شد؟
این نتایج نه تنها یک تفنگ دودی برای تورم نیست بلکه به ما می گوید چه زمانی که تورم اتفاق افتاد و با چه نیرویی پردازش شده است.مارتین آرچر فیزیکدان و  مجری علوم به اسکای نیوز گفت نشانه ها تورم و امواج جاذبه در بعضی از آزمایش ها صراحتا شگفت انگیز است

موج گرانشی از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد : 
در فیزیک, موج گرانشی موجی است که توسط میدان گرانشی تولید می‌شود.[۱]. وجود این موج توسط آلبرت اینشتین و در سال ۱۹۱۶ از طریق نسبیت عامپیش‌بینی شد,[۲] موج گرانشی به طور نظری انرژی تابش گرانشی را منتقل می‌کند. منابع موج‌های گرانشی قابل آشکارسازی شامل سیستم‌های ستاره دوتایی است که یکی از اعضای آن کوتوله سفید، ستاره نوترونی یا سیاه‌چاله باشد. وجود موج گرانشی یکی از عوارض ناوردایی لورنتز در نسببت عام است. همچنین این باعث می‌شود که سرعت برهمکنش‌های گرانشی محدود باشد اما در فیزیک کلاسیک اینگونه نیست. ردیابی امواج گرانشی در واقع دو نظریه مهم فیزیک و کیهان شناسی را ثابت کرده است، فرضیه نسبیت عام انشتین که حدود صد سال پیش (۱۹۱۶) ارائه شد و نظریه دیگری به نام نظریه تورم کیهانی که در دهه هشتاد میلادی مطرح شد. امواج گرانشی چین‌های ریزی در تارو پود هستی هستند، مثل امواجی که اقیانوس را درمی‌نوردند، این امواج گرانشی "ازلی" انرژی را در کیهان جابجا می‌کنند. این امواج از ۳۸۰ هزار سال پس از مهبانگ در پس‌زمینه کیهان در ترنم بوده‌اند، اما در طول این زمان طولانی از پلاسماییبسیار داغ به امواجی بسیار سرد (سه درجه بالای صفر مطلق یعنی حدود منفی ۲۷۰ درجه) سرد و ضعیف شده‌اند. این امواج کاملا همگون نیستند و مثل نور در همکنشی با الکترون‌ها و اتم‌ها پلاریزه (قطبی) می‌شوند.
مِه‌بانگ یا انفجار بزرگ از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد :
 (به انگلیسی: Big Bang)، مدل کیهان شناسی پذیرفته شده برای توصیف مراحل نخستین شکل گیری جهان می‌باشد.[۱] بنا بر این نظریه جهان تقریباً ۰.۰۳۷± ۱۳٫۷۹۸ میلیارد سال قبل در نتیجه انفجاری بسیار بزرگ به نام مهبانگ پدیدآمده‌است.[۲] ٬ و از این رو این عدد سن جهان را نشان‌می‌دهد.[۳][۴][۵][۶]دراین لحظه جهان در وضعیتی بسیار داغ و چگال قرار داشت و شروع به انبساط با سرعت بسیار زیاد نمود. پس از این انبساط نخستین جهان داغ اولیه رو به سرد شدن گذاشت. پس از این انبساط اولیه، دمای جهان به اندازه‌ای کاهش یافت که اجازه تبدیل انرژی به ذرات زیراتمی گوناگون مانند پروتونو الکترون و نوترون را می‌داد.اگرچه در همان سه دقیقه نخست پس از مهبانگ هسته‌های اتمهای ساده به‌وجود آمده بودند، اما تا پیدایش نخستین اتمهای خنثای بدون بار الکتریکی هزاران سال سپری شد. بیشتر اتمهای به‌وجودآمده در اثر مهبانگ اتمهای هیدروژن بودند و مقادیر کمتری از هلیم و لیتیم نیز به وجود آمده بودند. پس از آن ابرهای غول پیکری از گردهم‌آیی این اتمهای نخستین بر اثر نیروی گرانش بوجود آمد که باعث شکل گیری ستاره ها و کهکشانها شدند. اتمهای سنگین‌تر نیز درون ستاره‌ها و در ابرنواخترها پدیدآمدند.برای مطالعه ادامه این نوشتار کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر