با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ بهمن ۱۳, یکشنبه

نظریه جدید هاوکینگ توسط فیزیکدانان بزرگ به چالش کشیده می شود.

آیا هاوکینگ ما را گیج کرده؟مشهور ترین اخترف فیزیکدان جهان محبوب ترین علم جهان را بر اساس مطالعه در طبیعت سیاهچاله ها متزلزل کرده است؟اما واقعا این تئوری رادیکال این ندا را می دهد که برای حل تناقض بنیادی بلوک های جهان چگونه کار می کند؟اما هنوز تعدادی از دانشمندان متقاعد نشده اند.مطالعات جدید هاوکینگ اطلاعاتی را محقق و حفظ می کند و حتی سیاهچاله ها را پیش بینی می کند.و هنوز تحت برسی استاندارد آکادمیک قرار نگرفته است.
نوشته هاوکینگ کوتاه است و جزئیات کافی را ندارد و واضح نیست و تصویر دقیقی نمی دهد یا توجیه نشده است.
دو سال قبل یک روج در سنتا باربارا کالیفورنیا با استفاده از کواتنم مکانیک افق رویداد سیاهچاله ها را برسی کرده اند و به تاثیرات کوانتمی که در ابتدا توسط استیون هاوکینگ در دهه 1970 شرح داده بود که افق رویداد هیچ چیز نیست و قابل مشاهده نیست بدست آوردند.
"افق رویداد می تواند یک حلقه آتشین باشد که هرچیزی داخل آن می شود را بسوزاند.این موضوع را یکی از اینها به مجله نیچر گفت.
پس بنابر این افق رویداد غیر قابل تشخیص است یا یک دیوار آتشین است ولی نمی تواند هر دوی آنها باشد.در این نوشته جدید هاوکینگ یک راه حل برای این پارادوکس مطرح کرد که سیاهچاله ها نمی توانند افق رویداد داشته باشند.در عوض آنها دارای یک افق آشکار هستند که نیاز به دیواره آتشین اطلاعات در ترمودینامیک ندارند.
در هر حال برایانکوبرین می گوید پارادوکس دیواره آتشین تنها در یک منطقه خاص رشد می کند.و نوشته ای در ماه گذشته توسط یک استادیار استادیار فیزیک انرژی منتشر شد که نشان می داد امواج هاوکینگ در یک منطقه خاص نیست و بجای آن یک جفت از ذرات مرکب را نشان می دهد.یکی از جفت ها توسط سیاهچاله گرفتار شده اند در حالی که یک جفت دیگر توانستند فرار کنند.فرآیند شبیه به هدف نهایی هاوکینگ است اما ذارت هاوکینگ در یک منطقه خاصی نیستند.
بنا بر این پارادوکسی وجود ندارد.سیاهچاله ها می توانند بر اساس ترمو دینامیک نیز پرتو داشته باشند و ناحیه نزدیک افق رویداد نمی تواند دیواره آتشین داشته باشد و تنها نسبیت عام نیازمند است در نتیجه هدف هاوکینگ برای حل این مساله وجود ندارد.
هردوی اینها کنار هم امکان ندارد.و در افق ظاهری اطلاعات بیرون نمی آیند.استدلال استیون هاوکینگ واضح نیست که چگونه با آن مقابله شود.
یکی از فیزیکدانان گفته است که من فکر نمی کنم از بین بردن افق رویداد مشکل دیواره آتشین را حل کند.
این ایده که سیاهچاله ها افق رویداد ندارند مربوط به سه دهه پیش است و من شگفت زده نیستم که کسی آن را در گذشته جست و جو کند.
تصویر نشان می دهد که زمانی که ابر گازی عبور می کند و به یک سیاهچاله بزرگ نزدیک می شود چه اتفاقی می افتد قسمت آبی در 2006 قسمت سبز در 2010 و قسمت قرمز در 2013 است که چه اتفاقی می افتد.ابر G2 در فاصله 4 میلیون چند سال نوری از صورت فلکی قوس است و جرم سیاهچاله آن 4 میلیون برابر خورشید است.


منبع dailygalaxy.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر