با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ آبان ۲, پنجشنبه

دور ترین کهکشان جهان کشف شد!

دانشگاه A&M تگزاس و دانشگاه آستین تگزاس یک مسابقه فوتبال ترتیب دادند اما بین دو محقق ایالتی بزرگ برای تشخیص دورترین طیف کهکشان هایی تایید شده ای که در هر حال یافت شده اندویکی از انها 700 میلیون سال بعد از بیگ بنگ ساخته شده است.این تحقیق در جدید ترین شماره نیچر منتشر شده است.
ویتال تیلوی از دانشگاه A&M تگزاس گفت : آن کهکشان وجود داذد تا ما اولین افرادی در جهان باشیم که آن را مشاهده می نماییم.و آن سوال جدیدی را در ذهن ما در باره منشا و تکامل کیهان ایجاد می کند.
نویسنده مقال استیو فینکنشتاین گفت یک یک  معاون پروفسور در دانشگاه آستین تگزاس و شخصی که سابقا در سال 2011 در هابل بوده یک تحقیق بین دو دانشگاه تگزاس ارائه داده است.
کهکشان با نام z8_GND_5296 توسط محققین محسور شده است در حالی که خانه ما کهکشان راه شیری توسط دو یا چند ستاره مانند خورشی ایجاد شده است بنابراین جدید ترین اکتشافات شکلگیری کهکشان ها در حدود 300 سال توسط محققین مشاهده شده است.آن 13 میلیارد سال قبل ذهن را در هم می شکند چیست؟تنها یک سال نوری مسافرت نزدیک شش تریلیون مایل می شود.برای اینکه کیهان در تمامی زمانها گسترش یافته است.و تقریبا 30 میلیارد سال نوری راه است.برای اینکه از فاصله آن نظر اجمالی داشته باشیم زمانی که کیهان 700 میلیون سال داشت تنها 5 در صد از سن 13.8 میلیارد ساله اش را داشت.
دانشمندان قادر هستند که فاصله کهکشان ها را با دقت با خواصی که در همه جا حضور دارد مانند المنت هایی مانند هیدروژن که بنام انتقال دهنده آلفا لیمان صدا می زنند بطور دقیق اندازه گیری کنند.انتقال دهنده آلفا لیمان از خود نور روشن در کهکشان دور ساطع می کند.ولی نزدیک از طیف نشری هیدروژن منتشر می شود ولی بنا به بعضی از دلایل مشاهده طیف آن سخت است
فرانکشتاین گفت ما از دیدن این کهکشان هیجان زده هستیم و سپس ما فکر کردیم چرا ما نمی توانیم چیزهای دیگری را ببینیم ما از بهترین ابزارها و تلسکوپ هایی که بهترین نمونه کیهانی هستند استفاده می کنیم و ما در بهترین شرایط هستیم و ما طیف نشری ازنمونه 43 کهکشان را مشاهده کردیم و زمانی که ما حدس زدیم ششمین کجا می رود؟

 محققان گمانه می زدند که صفرمین عصر زمانی که کیهان درست شد آن شامل فاز غیر شفافی از هیدروژن که نیوترال هایی که از هیدروژن یونیزه تبدیل شده بود.پس مهم نیست که کهکشان های دور اینجا نیستند آن می تواند مانند حدس هایی که پشت دیواری مه نیوتال هیدروژن که آجرها هیدرئژن باشند سینگنال های خود را منتشر گند.
این یکی از دو قسمت ذات اساسی کیهان را به مبارزه می طلبد زمانی که آن شروع می شود.دومین فاز انتقال از پلاسما به نیوترال ها بوده است.که این آنالیزهای آماری بیشتر از انتقال را از اصلات می اندازد.
هرچیزی که دیده می شود از این به بعد تغیر خواهد کرد اگر نیوترال های امروز همه جا بودند آسمان شب به این زیبایی نبود
این تحقیقات نتیجه داده های هابل که فاصله متصور را اندازه گیری می کرده استو برسی ها نشان داده که در باقی مانده کبرون کیهانی در نزدیکی میدان مادون قرمز عمیقی تجمع یافته است.با استفاده از داده ها و با تایید 43 پتانسیل در مورد فاصله کیهانی این موضوع تایید شده است.

دور ترین کهکشان در 13 میلیارد سال قبل ایجاد شده و با یک انرژی مرموز کیهانی بنام انرژی تاریک که ماشین دور کردن کهکشان ها از یک دیگر است از ما دور شده است.قبلا تصاویری ده برابر قوی تر از هابل برای باسازی کیهان اولیه گرفته شده بود.ولی حال با قدرت تلسکوپ GMT گیر انداختن نور با وضوح 5 برابر بیشتر انجام می شود.که واقعا اندازه گیری ها و درک ما را از شرایط اولیه کیهان آسانتر می کند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر