با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مهر ۲۲, دوشنبه

نشانه های جدید حیات می توانسته در دوره ای در سیارات نزدیک وجود داشته باشد.

تلاش های اخیر برای یافتن سیارات مشابه زمین با پتانسیل اسکله ای برای حیات با زندگی متمرکز در سیارات ستاره های کوچکتر از خورشید انجام گرفته است زیرا این ستاره ها که کوتوله قرمز نامیده می شوند 75 در صد از ستاره های نزدیک به ما را در منظومه شمسی تشکیل می دهند.و این امکان با تکنولوژی های امورزی برای یافتن سیارات این ستاره های کوچک با امکان حیات امکان پذیر است.در طول جست و جوها برای سیارات قابل سکونت به دور کوتوله ای M عقیده یافتن سریع ناحیه ای بعنوان زمین دوم با اتمسفر و اکسیژن بالا تئوریزه کرده که یافتن این سیارت از شانس بالایی برای وجود حیات برخوردار است.
در یک گزارش از ابتدا تا امورز جامعه ای از ستاره شناسان آمریکایی که سیارات را مشاهده می کردند در دنور با رهبری فنگ تیان پرفسور زمین مرکزی دانشگاه تیسنگا چین مشغول مشخص کردن این هستند که چرا و کی ممکن است در این سیارات حیات وجود داشته باشد.تین و همکارانش بروی سیارات هم انداز ه زمین با استفاده از اسپکترا UV از چهار سیاره یک کوتوله M شامل gj 667c  که شامل سه سیاره قابل سکونت می شود مشاهد را آغاز نمودند.این مشاهدات هدف آنها قبل از آغاز مطالعات را تامین کرد.قبل از مشخص کردن هدف کشف حیات ما ستاره ای این سیارات بطور دقیق مورد برسی قرار گرفتند.
در یک مورد اتمسفر یکی از سیارت بدون حیات می تواند 22 میلیون سال قبل بعد از اتفاقی که بنام اکسیداسیون بزرگ در زمین نامیده می شود از بین رفته شود این مطلب را تیان گفت.
 تحقیقات پروفسور تیان یکی از مهم ترین سوالات همگام با اختر فیزیکدانان را که مورد علاقه عموم بود یعنی قابل سکونت بودن سیارات نزدیک زمین و شواهدی که ما برای سکونت نیاز داریم را جواب داد.
مشاهدات اخیر با اسفتاده از هابل از چندین سیاره میزبان کوتوله M نا آشفتگی بنیادی ستاره های کوچک کمی از خورشید آنها متفاوت است.با استفاده از مشاهدات اسپکتروم از کوتوله M ستاره GJ876 تیان و تیم آرژانتینی و آمریکایی اش اتمسفر یونیزه شده با هیدروژن قابل سکونت اطراف GJ876 که با درجات مختلفی از اکسیژن در محیط های قابل زیست قابل مشاهده بود را مشاهده کردند.
نویسنده مقاله مهمترین و قابل اعتماد ترین بخش مشاهدات را مشاهده یون های مختلف هیدروژن مانند H2 و CO2  بعنوان ماده های حیاتی که در میحط های شبیه زمین یافت می شود در اطراف این ستاره کوتوله M ارزیابی کرد.
مانند همه یافته های تازه این مشاهدات نیازمندان مدارک بیشتر است.و برخی از دانشمندان می گویند اکسیژن و آب و کربن دی اکسید علائم حیاتی با اعتماد به نقس در این سیارات وجود دارند اما به قمدار محدود یافت می شوند این باعث نگرانی می شوند که سیاره های اطراف کوتوله  M مقدار محدودی اکسیژن داشته باشند.
تاثیرات ستاره ای در اطراف سیاره شبیه زمین کوتوله  GJ 876 در تحت تاثیر شعله های ستاره ای قرار دارند اما در دراز مدت می توانند به سیارات با پتانسیل بالا برای حیات تبدیل شوند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر