با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

کهکشان های مارپیچی کهکشان های کوتوله نزدیک به خود را می بلعند!

این یک کهکشان است کیهان بیرون از آنجاست!براساس مدل های کهکشان ها با خوردن ستاره های دیگر رشد می کنند در حالی که کهکشان های بیضوی شکل زمانی حاصل می شوند که دو یا چند کهکشان پیشرو با هم ادغام شوند کهکشان های مارپیچی مانند راه شیری زمانی رشد می کنند که کهکشان های کوتوله کوچکتر را ببلعند.
در اطراف راه شیری و در  مجاورت محله کیهانی ما یک گروه محلی از کهکشان های مارپیچی که  اثری از بلعیدن کهکشان های کوتوله داشته باشند از 1997 شناسایی شده است.اما گروهی از سه کهکشان مارپیچی محلی و کوتوله های همراه آنها به اندازه کافی برای آزمایش پیش بینی های نظری ما در مورد علائم چند مرحله از فرآیند هضم کهکشان ها کافی نیستند.
در حال حار یک تیم بین المللی قادر به تشخیص این بوده است که هضم کهکشانی فراتر از گروه های محلی است و یک تیم جدید از محققان به رهبری دیوید مارتیننز دلگادو از موسسه پلانگ مطالعه کهکشان هایی در فاصله بیشتر از 50 میلیون سال نوری از زمین را به اتمام رساند و توانست یک تئوری جدید از علائم خوردن کهکشان های کوچک توسط کهکشان های مارپیچی بگوید.
هنگامی که یک کهکشان مارپیچی به یک کهکشان خیلی کوچک نزدیک می شود مانند یک کهکشان کوتوله ناهمواری کششی گرانشی کهککشان بزرگ به شدت باعث کج شدن و ناهموار شدن ستاره های کهکشان کوچکتر می شود در این فرآیند که برای میلیون ها سال ممکن است طول بکشد ساختار های پیچک مانند توسعه می یابند و در نتیجه بطور عادی کهکشان کوچکتر در یک فرآیند جزر و مد از ستاره ها متشکل می شود و کمکم کهکشان کوچکتر را بطور کامل جذب و تبدیل به قسمتی از کهکشان مارپیچی خود می کند.این مطالعه نشان داده که یک جریان جزر و مد بزرگ با جرمی معادل یک تا 5 رصد از جرم کل کهکشان مادر جذب کهکشان مارپیچی می شود.
شبیه سازی دقیق تکامل پیش بینی شده هر دو جریان جزر و مدی و تعدادی دیگر از ویژکی های متمایز را بعنوان بعنوان یک شاخص در ادغام ابرهای باقی مانده یا جت های غولپیکر یا دیسک های در حال ظهور کهکشانی را به تصویر می کشد.جالب است تمام این ویژگی های مختلف در مشاهدات جدید با ارائه شواهد جدید چشمگیر قابل ارتقا و قابل تصحیح است.
تصویر فوق العاده عمیق بدست آمده توسط Dr. Delgado و تیم بین المللی اش در جدیدی را به مطالعات کهکشانی سیستماتیک می گشاید قدم بعدی که در حال حاضر در حال پیشرفت است بافرآیند کامل کردن مدل های فعلی و آزمون های کمی بیشتر به منظور آزمایش شبیح سازی های فعلی برای تصحیح پیشبینی های مورفولوژی صورت می یرد.
شایان ذکر است این نتایج با تلسکوپ های آماتور که کاربرد تجاری دارند و با مشاهدات ابزار دیافراگم 10 تا 50 سانتی بدست آماده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر