با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

کوتوله های سرخ مناطقی با احتمال زیاد برای وجود حیات!

به تازگی با به اتمام رسیدن ماموریت تلسکوپ فضایی هرشل یک حلقه گرد و غبار از مواد را دور ستاره  Gliese 581 که همچنین چهار سیاره نسبتا کوچک را نیز شامل می شود. را کشف کرد.همچنین توده سیارات بین دو تا پانزده برابر زمین است که یک مشابه بزرگ از نپتون را می سازد.مقداری از گرد و غبار موجود بزرگتر از آن چیزی است که در منظومه شمسی است,که دلالت بر عدم وجود یک ستاره بزرگ شبیه ژوپیتر است که به دیسک ها اجازه زنده ماندن می دهد.
Gliese 581یک کوتوله نوع  M  قرمز رنگ و است که بسیار از خورشید سب تر است و یم چهارم تا یک سوم جرم خورشید را دارد این باعث می شود که کوتوله بسیار سردتر باشد و به رنگ قرمز به نظر برسد.اگرچه هر چهار سیاره شناخته شده در مدار نزدیک تری نسبت به منظومه شمسی ما به دور ستاره می چرخند دوتای آنها در گلدیلاک هستند منظور منطقه ای ه درجه حرارت می تواند اجازه بدهد آب مایع روی سطح سیاره وجود داشته باشند هر چند هر دو سیاره احتمالا از زمین گسترده تر هستند.
برای اختر شناسان این منطقه یک منطقه بالقوه برای سکونت است که می تواند احتمال حیات را تقویت کند.زندگی لوزما روری نیست که در آنجا انسان وجود داشته باشد سکونت به عوامل مختلفی مانند داشتن آب مایع و اتمسفر که در این میان مهمتر هستند بستگی دارند.
ما فکر می کنیم که باید در فواصل دور به دنبال سیارات مشابه زمین باشیم در حال حاضر متوجه یک زمین در حیات خلوت خودمان شدیم.
 "کورتنی رخت از مرکز هاروارد اسمیتسونین برای علوم اخترفیزیک (CFA) گفت:ما در انتظار خال خال هستیم...
شش در صد از ستاره های کوتوله های قرمز سیارات هم اندازه با زمین که قابل سکونت باشند دارند.ستاره شناسان مرکز زمین شناسی هاروارد اسمیتسونین برای علوم اختر فیزیک  (CfA) کوتوله های سرخی را یافته اند که بسیار در کهکشان ما شایع هستند.در حدود 74 درصد از نزدیک ترین ستاره ها کوتوله سرخ هستند.نزدیک ترین سیاره مانند زمین تنها در فاصله 13 سال نوری قرار دارد.ستاره شناسان هاروارد به رهبری Courtney Dressing محاسبه کردند که کوتوله های سرخ بیشتر از ستاره هایی مانند خورشید عمر می کنند.این کشف این احتمال جالب را که احتمال حیات بروی این سیارات قدیمی تر و تکامل یافته تر از زمین باشد تقویت می کند.
ستاره های کوتوله قرمز سردتر و کم نورتر از خورشید می باشند کتوله های قرمز بطور متوسط تنها یک سوم بزرگی و یک هزارم نور خورشید را دارند.
تیم CFA کاتالوگ کپلر از 15000 ستاره را به دنبال شناسایی کوتوله های قرمز جمعاوری کردند و پس از آن با تجزیه تحلیل مجدد آن ستاره ها و محاسبه وزن دقیق تر آنها و درجه حرارت آنها فهمیدند که تقریبا همه این ستاره ها کوچکتر و سردتر از آنچه قبلا تصور می شد هستند.
مکان یابی اطراف زمین ممکن است نیاز به یک تلسکوپ فضایی کوچک یا شبکه ی بزرگی از تلسکوپ های زمینی داشته باشد.
بنابر این هرشل نمی تواند ستاره مرکزی را بطور مستقیم ببیند تصاویر می توانند هنوز برای استنباط ساختار سیستم مورد استفاده قرار گیرد.
سیاراتی که که با یک چهارم فاصله زین تا خورشید می چرخند(بانام یک واحد نجومی یا یک AU) اما یک دیسک باقی مانده آنها بین 25 تا 60 AU گسسترش می یابد.
در این توصیر زیر طرح یک دیسک باقی مانده از حرکت سیاره ای و مدار سیاره دیده می شود.هرچند مقیاس آن از مقیاس زمین خیلی کوچکتر است حباب های دیگری در راست بالا چپ و اندکی سمت راست دیده می شود که سیستم خورشیدی نیستند بلکه پس زمینه کهکشان هایی هستند که هرشل آنها را مشاهده می کند.
 Gliese 581 یکی از ستاره های مشاهده شده توسط هرشل برنامه های پایای هرشل است.دو نوع ستاره کوتوله کم م جرم که بسیار در کهکشان ما رایج هستند اینجا حضور دارند.از سه ستاره با سیارات شناخه شده تنها بقایای دیسک Gleise 581 دیده می شود.و همچنین سیارات ژوپیتر مانند بدون جرمی که به دور آن می چرخند.
تنها یک ستاره نوع M دیگر شناخته شده است که یک دیسک باقی مانده با مقیاس AU میکروسکوپی دارد که بسیار جوان تر است و سنی در حدود 12 میلیون سال دارد و در برابر سن 2 میلیارد ساله Gleise 581 نشان می دهد که این دیسک باقی مانده و پراکنده شده یک تشعشع ناشی از یک ستاره مرکزی است.
این ارتباط بین ججرم سیاره و یک دیسک باقی مانده در ستارات خورشید مانند مانند  Virginis توسط برنامه DEBRIS مشاهده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر