با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۱۷, پنجشنبه

گروهی از دانشمندان دانشگاه هاروارد:ممکن است حیات هوشمند در کیهان دارای عمر بسیار کوتاهی باشد!

ساختار یک سیاره زمین مانند نیاز به مواد خام دارد که در تاریخ اولیه جهان در دسترس نبوده است.انفجار بزرگ فضا را با هیدروژن و هیلیوم پر کرد.عناصر شیمیایی مانند سیلیون و اکسیژن ,مولفه های کلیدی از سنگ ها و سوختن ستاره ها تابه کنون اما این چگونه بوده است؟چگونه تعدادی از این عناصر سنگین را برای تشکیل یک سیاره نیاز داردید تشکیل می شوند؟
مطالعات نشان داده که غول های گازی هم اندازه مشتری تمایل دارند که در اطراف ستاره های حاوی عناصر سنگین تر از خورشید تشکیل شوند.با این حال تحقیقاتی از یک تیم اخترشناسی که در سال گذشته پایان یافت نشان داد ه سیارات کوچکتر از نپتون در اطراف طیف گسترده ای از ستاره ها تشکیل می شوند که شامل آن عناصر سنگین با اندکی عناصر سبک تر از عناصر خورشید باشدبه عنوان مثال سیارات سنگی ماند زمین می توانند زودتر از حد انتظار در ابتدای تاریخ جهان شکل گرفته باشند.
این کار نشان می دهد که سیارات زمین مانند می توانند در هر زمان از تاریخ جهان شکل گرفته باشند این موضوع را اسمیتسونین ستاره شناس دیوید لاتام (مرکز هاروارد اسمیتسونین برای علوم اخترفیزیک)گفت
Latham played  رهبر مطالعات دانشگاه کپنهاگ.:شما به بسیاری از نسل های قبلی ستاگان نیاز دارید"
ستاره شناسا این عناصر شیمیایی سنگین تر از هیدروژن و هلیوم را بعنوان فلز می نامند آنها با در نظر گرفتن خورشید بعنوان معیار این فلزات یا عناصر شیمیایی ررا اندازه گیری می کنند.ستاره ها با عناصر سنگین تر غنی تر از فلز در نظر گرفته شده اند در حالی که ستاره هایی که عناصر فلزی کمتری دارند ستاره های فقیر از فلز در نظر گرفته می شوند.
لاتان و هماراناش بیش از 150 ستاره شناخته شده را بر اساس داده های فضا پیمای کپلر مورد برسی قرار دادند آنها مواد شیمیایی بنیادی ستاره ها را اندازه گیری کردند و مشخص کردد که مقدار آنها با اندازه سیاره مرتبط است.سیارات بزرگتر به دور ستاره ای با مواد بنیادی خوشیدی یا بالاتر می چرخند.سیاره های کوچکتر در اطراف ستاره های غنی از مواد بنیادی و ستاره های فقیر بطور یکسان پخش شده اند سیاره های بزرگ ستاره های غنی را ترجیح می دهند آن چیزی که در جهان کم نیست.
آنها در یافتند که سیارات طیف زمین مانند طیف وسیعی از مواد بنیادی که شامل سیستم های خورشیدی می شوند را از جمله ستاره های که یک چهارم محتوای خورشید را دارند.
کشف آنها مدیل رشد پیوسته شکل گیری هسته را حمایت می کند در این مدل گرد و غبار ازلی به سیاراتی که مدر اندازه مایل هستند تجمع می یابد و سیارات را بع یم سیاره تمام عیار تبدیل می کند بزرگترین وزن ده برابر وزن زمین است.و سپس می تواند هیدرژن اطراف را برای تبدیل شدن به یک غول گازی جمعاوری کند.
هسته غول گازی TA به سرعت از هیدروژن و دیسک گازی درحال پراکنده شدن تشکیل شد.دورترین بادهای ستاره ای از چند میلیو سال قبل انیز این غول گازی را در بر گرفتند مواد بنیادی شیمیایی بیشتر ممکن است از تشکیل هسته های بزرگتر پشتیبانی بکنند.در توضیح اینکه چرا احتمال دارد غول گازی که در حال چرخش به دور ستاره های غنی باشد پیدا کنیم این است که این نتایج با مدل اصلی تشکیل یک سیاره در صفحه از یک مسیر طبیعی است.
اگر چه ممکن است سیارات EXO میلیاردها سال بزرگتر از زمین باشند  Dimitar Sasselo از هاروارد اعتقاد دارد که زندگی هوشمند بسیار جوان باشد و در مرحله بسیار جوان خود باشد.در حال حاضر 200 میلیارد کهکشان دیده شده اند که اگر ما امروز تا صد میلیارد سال بعد آنها را مشاهده کنیم می بینیم که سیارات مناسب برای تشکیل زندگی سیارات بسیار جوان هستند.او اضافه کرد گونه های بشر قادر نیستند به زندگی خود ادامه دهند ممکن است ما در میان اها در اوایل راه باشیم.
این می تواند توضیحی برای این باشد که چرا ما شواهدی از آنها نمی بینیم و ممکن است اغاز یک راه طولانی برای توضیح پارادوکس مشهور فرمی باشد که می پرسد اگر زندگی هوشمند در جهان وجود دارد آنها کجا هستند و چرا ما هیچگونه شواهدی را از آنها کشف نکرده ایم؟
داستان کیهان بر اساس اظهارات وی در یک مطالعه جدید قرار گرفت و به نظر می رسد زندگی مافوق زمینی در نسل ستاره هایی که حاوی مقدار کافی آهن اکسیژن و سیلیکون و کربن و همه عناصر که از 13 میلیارد سال قبل قادر بوده است در زمین تشکیل شود با استفاده از فضا پیمای کپلر و ماموریت جدیدش برای کشف آنها قرار است مورد برسی قرار گیرد.
محیط های پایدار در کهکشان ها از پر از سیاراتی است که از نه میلیارد سال قبل تشکیل شده و ساختار سخره مانند مانند زممین را دارند و سیارات بزرگتر عمری بین 7 تا 8 میلیارد سال دارند و عناصر سنگین کافی برای تکمیل فرآیند شیمیایی پیچیده برای تشکیل حیات در این سیارت با محیط پایدار برای ظهور حیات در دسترس بودند.
Enrico Fermi استدلال کرد که با توجه به عمر زیاد جهان و سیارات زمین مانند و زمان بندی فوق العاده کوتاه شکل گرفتن انسان و توسعه تکنولوژی هایش که منشا زندگی و تمدن ها در کهکشان راه شیری می توانند بطور قابل توجهی پیشرفته تر از ما باشند.
Sasselov concludes نتیجه گیری می کند که استدلال های آماری با برای پارادوکس فرمی نیز صدق می کند و تنها در صورتی که مدت زمان برای ظهور زندگی مدت کوتاهی از عمر جهان باشد  در صورت مقایسه باید چشم انداز حیات برای زندگی در جهان بسیار عالی به نظر می رسد.
سیارات ممکن است فقط بخش کوجکی از جهان ما را به دلیل اندازه کوچک آنها شامل بشوند اما بسیاری از آنها احتمال رشد زندگی وجود دارد.جهان در حال گزار به مرحله اوج ستاره سازی خود است ولی به نظر می رسد هنوز فرآیند سیاره سازی وجود دارد.تعداد ستاره ها وسیارات غول پیکر در جهان از تعداد شن و ماسه های زمین بیشتر است.
2 میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری وجود دارد و 90 درصد آنها به اندازه ای کوچک و قدیمی برای تشکیل سیاراتی که به دورشان بچرخند هستند و ده در صد آنها دارای عناصر فوق سنگین برای تشکیل سیاراتی مشابه زمین هستند و اگر دو درصد آنها ماند زمین قابل سکونت باشند 100 میلیون سیاره فوق زمین که قابل سکونت باشند به دور این ستاره ها می چرخند.
استدلال وی در زندگی مافوق زمینی ما را وادار به تعجب می کند که اگر سیاره دیگری در خارج راه شیری وجود دارد و میلیاردها کهشان دیگر و با توجه به س مسن تر از زمین باید تکنولوژی پیشرفته تری داشته باشند که بتوانند قادر به تشخیص ما باشند ؟همانطوری که آرتور سی کلارک نوشت هر فناوری بیگانه ای که از جنس سحر و جادو نباشد قادر به تشخیص خواهد بود.

۵ نظر:

  1. دوست گرامی، سایت بسیار خوبی داری ولی اگه زمینه رو روشن کنی و نوشته ها تیره باشه، خوندنش بسیار بهتر میشه.
    اینجوری اصلاً نمیشه مطالب رو خوند . چشم درد می کیریم
    مخصوصاً اینکه پس زمینه هم تصویری هست .

    پاسخحذف
  2. با تشکر از زحمت شما در ترجمه، اولا لطفا منبع مطلب را نیز ذکر کنید. ثانیا با عرض پوزش ترجمه چنان سرشار از اشتباهات است که خواندن آن انسان را به سرگیجه می اندازد (من متن اصلی را با جستجو در گوگل پیدا کردم)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من ترجمه دقیق نمی کنم متن اصلی را می خوانم درکم را ازش می نویسم ولی چشم سعی می کنم اشتباهات را کمتر کنم...

      حذف
    2. امکانش هسست لینک منبع اصلیرو در اختیار بقیه هم بگذارید. فکر کنم اشکالات نگارشی و صفحه بندی خواننده رو از ادامه خوندن منصرف میکنه.

      حذف
  3. لطفن منابع خودتون رو هم در پایان مطلب ذکر کنید. ممنون

    پاسخحذف