با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

دانشمندان می گویند:جسم سنگی که 65میلیون سال پیش باعث انقراض دسته جمعی دایناسورها شدممکن است یک ستاره دنباله داربوده باشد

در 180 کیلومتری مکزیک فرورفتگی وجود دارد که بسیاری از دانشمندان فکر می کنند این قسمت مربوط به انقراض 70 در صد گونه ها در 65 میلیون سال قبل شده است.اکنون نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که جسمی که این فرورفتگی را ایجاد کرده ممکن است سریعتر و کوچکتر از چیزی باشد که دانشمندان تصورش را می کردند.
مدارک و شواهد شواهد این ادعا وجود لایه ای از یوردیم در سراسر زمین است در مرز بین کرتاسه و پائلوزئویک است که این پدیده نمی توانسته بطور طبیعی روی زمین رخ بدهد.
اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مقدار یوردیم نادرست است.اما در هر حال دانشمندان این مقدار را با مقدار اوسمیم یکی دیگر از عناصری که تحت ضربه جسم آسمانی تحت تاثر قرار گرفته مقایسه کردند.
محسبات جدید نشان داد سنگ فضایی مقدار کمتری از این مواد را که قبلا تصور می شد تولید کرده است پس در نتیجه سنگ فضایی کوچکتر از آنچه تصور می شد بوده است..
اما چگونه یک ستاره دنباله دار می تواند چنین انرژی را داشته باشد؟
ستاره های دنباله دار توپی از گرد و غبار و یخ و غبار سنگی هستند نتایج نشان داده که این ستاره های دنباله دار می توانند یک دوره طولانی حتی میلیون ها ساله به دور خورشید بچرخند.
براندون جانسون فیزیکدان از دانشگاه پردو بهliveScience گفته است  که یک ستاره دنباله دار می تواند گاهی مواد بسیار سنگین تری از یک یک سیارک را بباراند.
یافت ها می گوید که مواد نهفته ستاره دنباله دار می در هنگام عبور آن به سرعت در فضا پخش شده اند و ما اکنون قسمتی از آن را می توانیم بروی زمین که یکی از آنها می تواند قسمت فرورفتگی موجود در مکزیک باشد پیدا کنیم!
گرت کالینز زمین شناس از امپریال کالج لندن، انگلستان نیز با این نظریه موافقت رده است و می گوید ژئو شیمی نیز با این موضوع مطابقت دارد او می گوید 75 درصد از جرم سنگ فضایی بروی زمین پخش شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر