با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۲, جمعه

تلسکوپ LOFAR یونان موفق به کشف یک کهکشان جدید شد.

گروهی از ستاره شناسان به رهبری پروفسور Dr. George Heald ستاره شناس یونانی یک کهکشان ناشناخته غول پیکر را کشف کردند این کهکشان توسط تلسکوپ بین المللی  LOFAR Telescope (ILT), که توسط یونان ساخته شده است کشف شد.
این تیم در حال حاضر مشغول برسی اولین عکس مخابر شده از آسمان این کهکشان است.در طی برسی کهکشان پرفسور George Healdمنبع جدیدی به اندازه یک ماه کامل که مواد رادیویی از خود به بیرون خارج می کند شناخت این تصویر مربوط به صدها میلیون سال قبل است.اندازه گیری ها نشان داد این کهکشان صدها میلیون سال خود را در جهان گسترش داده است.
این قسمت یا کهکشان جدید عضوی از یک کهکشان رادیویی غول پیکر است.این کهکشان سه گانه در فاصله 750 میلیون سال نوری از زمین واقع شده و به نام UGC 09،555 نامیده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر