با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

اولین آزمایش اتمی جهان در زیر آب

عملیات چهار راه یک عملیات سری آزمایشات هسته ای بود که توسط ارتش ایالات متحده در جزیره مرجانی بیکینی در اواسط سال 1945 انجام گرفت و هدف آن برسی تاثرات بمب اتمی بروی کشتی ها بود.این آزمایش اولین آزمایش هسته ای بعد از آزمایش بمب اتمی مرد چاق در 9 اوت 1945 بود.
جزیره مرجانی بینکی در مجمع الجزایر میکونزی شامل 23 جزیره در اقیانوس آرام قرار دارد در بین 1946 تا 1958 بیش از 20 بمب اتمی در این جزایر مورد آزمایش قرار گرفت.

تصویر یک سطح سفید رنگ از زیر کشتی ها  مانند یک اسپری توخالی بیرن زده است این انفجار ناشی از یک انفجار یک بمب اتمی 21 تنی است.

این تصویر از قارچ ابری شکل و به شکل ستونی روی از زیر آب در 25 جولای 1946 در یک برج 3.5 مایلی گرفته شده است.

قارچ هوایی 23 کیلوتنی ناشی از انفجار سلاح هسته ای در 1 ژولیه 1946 گرفته شده است.این تصویر در آن زمان توسط دو دانشمند جداگانه بنام هسته شیطان بدنام لقب گرفت

تصاویر مربوط به کشتی های هدف و کشتی های پشتیبانی عملیات در جزایر پرل هاربرگ در 27 فوریه 1946 گرفته شده است.

تصویر مربوط به 27 فوریه 1946 در جزایر مرجانی بینکی است در اثر انفجار دو میلیون تن آب و شن و ماسه در هوا معلق شد و یک ستون 6 هزار متری با عرض 2000 فوتی و ضخامت 300 فوتی ایجاد کرد در این آزمایش 58 خوک گینه ای 109 موش 146 خوک و 176 بز و 3030 موش سفید و 22 کشتی در هدف انفجار قرار گرفتند 35 درصد حیوانات در نتیجه تابش مستقیم از انفجار کشته شدند.

یک انفجار عمدی سیاه و سفید در منطقه جنگی آرکانزاس در 1946 جزیره بینکی

یک تصویر هوایی از ابر قارجی که از تالابی در جزیره بینکی برخواست و باعث پخش شدن مواد آلوده رادیو اکتیوی به داخل استراتوسفر شد.

عملیات انفجار اتمی ظاهرا تعدادی از ملوانهای آمریکایی در حال تماشای انفجار اتمی از فاصله نسبتا نزدیک
در اثر ناشی از این انفجار در تالاب بینکی دو میلیون تن آب در هوا پخش شد.قارچ رادیواکتیوی اسپری شکل در حال حرکت به طرف کشتی هایی است که در معرض آزمایش قرار دارند. 

۱ نظر:

  1. آیا آماری از تاثیرات زیست محیطی این آزمایش موجود است؟

    پاسخحذف