با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

گازهای کیهانی می توانند برای مکان یابی سیاهچاله های پنهان کمک بکنند!

قلب کهکشان ما یکی از مکان های عجیب و غریب است.آنجا مکانی از ازدحام ستاره های بسیار بزرگ است.انفجار مرگبار از اشعه هایی با انرژی بالا از ستاره هایی که مرموز ترین اجسام عالم هستی هستند ابرهای ماژالانی و سیاهچاله هایی با جرم 4 میلیون برابر خورشید ما در منطقه ای به وسعت کوچکتر از عطارد.
در یک مقاله تخمینی منطقه G2 گفته می شود که مکانهایی از سیاهچاله های کوچک وجود دارد که می توان مناطق مخفی آن را بعنوان عبور از آن مشاهده کرد.در یک تحقیق جمعی از دانشمندان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک و مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونیان می گویند این سیاهچاله جرمی سه برابر زمین دارند و در اطراف دو ستاره نترونی و یک سیاچاله دیگر قرار دارد.

این گروه تخمین می زد حدود 20000 سیاهچاله با جرم ستاره ای و ستاره نترونی در مرکز کهکشان وجود داشته باشد.
تصویر توسط اشعه x چاندرا گرفته شده است و یک باقی مانده از یک ستاره را نشان می دهد که به درون یک سیاهچاله کشیده می شود.این باقی مانده ستاره ای ممکن است در مسیر بیضوی خود با تعداد زیادی از سوراخ های سفید نیز مواجه شود.
مطالعه G2 با استفاده از اشعه x می تواند اطلاعات دقیقی به دانشمندان در باره بسیاری از متغیرها، مانند زوایای تعامل، سرعت نسبی از ابر گاز و سیاه و سفیدسوراخ، در نتیجه میزان اتحاد در سقوط ماده به ابر، و درجه حرارت بدهدزیر این سیاهچاله به راحتی با استفاده از اشعه X قابل تشخیص است.و اطلاعات زیادی به داشمندا در رابطه با نحوه تکامل سیاهچاله ها می دهد گزارش این تحقیقات در ویدئوی زیر بیان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر