با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

یک شهاب سنگ خطرناک دیگر از فاصله 17200 مایلی کره زمین عبور کرد!

در روز جمعه 15 فوریه یک سنگ فضایی دیگر به جز شهابسنگی که به روسیه اصابت کرد حداکثر با اندازه کاخ سفید از فاصله 17200 مایلی معادل 27000 کیلومتری زمین گذشت. این استروید بصورت ی نقطه سفید در سال 2012 در دوربین های چشمی برتانیا رصد شد احتمالا این این سنگ می تواند ماهواره های اطراف زمین را تحت تاثیر قرار دهد. با یکی از 100 ماهواره های مخابراتی و آب و هوای جو زمین برخورد کند.


انتظار می رفت این ماهواره های آب و هوایی در حال چرخش 22،300 کیلومتری برای جلوگیری از برخورد با این سنگ باشند. اندازه این سنگ 150 فوت است و طول آن 50 کیلومتر است دانشمندان می گویند ممکن است سنگی که دایناسورها را نابود کرد 10کیلو متر بوده است.و دانشمندان اگر این استروید با زمین برخورد می کرد انفجاری معادل 2/6 مگاتن معادل 72 برابر بمب اتمی منفجر شده در هیروشیما و ناکازاکی ایجاد می کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر