با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

تصویر از پای بجا مانده از یک نوع پرنده غول پیکر در موزه تاریخ حیات وحش انگلیس


تصویر مربوط به یک پای حفظ شده  از گونه از یک  پرنده بنا Moa که 500 سال قبل در استرالیا و نیوزلند می زیسته است و گاهی گفته می شود طول این  پرندگان می توانسته به 9 متر برسد ولی توانایی  پرواز کردن را نداشته اند اعتقاد بر این هست که همه ی این پرندگان امروزه منقرض شده اند و این پا که از یکی از این جانداران باقی مانده است نیز در موزه طبیعی لندن نگهداری می شود.این تصویر توسط Ryan Baumann گرفته شده است.

 این پای نیز در شرایط سرد و خشک در یکی از غارهای خشک و خنک مومیایی شده بود و توسط یک بومی در نیوزلند  یافت شده بود.قبلا در قرن 19 یک سر فسیل شده از Moa در کرامول یافت شده بود که در شرایط سرد و خشک فسیل شده بود یافت شده بود این سر اطلاعاتی مانند نوک تیز و اندازه چشمان را نشان می داد که ثابت می کرد حس بویایی جاندار قوی تر از حس بینایی اش بود.
همچنین جوجه های این جاندار شکار خوبی برای عقاب های غول آسا بوده و دانشمندان می گویند ممکن است یکی از دلایل انقراض این جاندار این مساله باشد.دانشمندان تخم مرغ هایی را از این جاندار یافتند که در تصویر برای مقایسه در کنار تصویر تخم مرغ های شتر مرغ قرار داده شده بود!

تصویر باز سازی شده شده از شکار Moa توسط بومیان در اوایل قرن بیستم.این تصویر در نمایشگاه بین المللی 1906-7به نمایش در آمد.

ویدئوهایی در این مورد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر