با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

محققان ناسا موفق به کشف شهاب سنگی غنی از آب از پوسته مریخ شدند.

محققان ناسا با تجزیه و تحلیل شهابس نگ کوچکی که برای اولین بار کشف کرده بودند متوجه شدند این شهابسنگ دارای ده برابر آب بیشتر از بقیه هستند منشا این شهاب سنگ ها ناشناخته است.
این شهاب سنگ در سال 2011 در کشور مراکش کشف شده بود و مطالعه فشرده یک تیم از دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که این شهاب سنگ ها 2.1 میلیارد سال قبل در آغاز دوره زمین شناسی جدید مریخ شکل گرفته است و نسبت به سایر شهابسنگ های مریخ دارای عمر نسبتا طولانی تری است.و به نام سنگ زیبای سیاه و با نام علمی NWA 7034 نامگذاری شده است. و دارای درشت مولکولی است که از سایر شهاب سنگ هایی که از مریخ آمده اند است.


این مساله می تواند به دانشمندان درک و بینش کلی نسبت به تکامل سیاره مریخ را بدهد.
John Grunsfeld دستیار مدیر برنامه علمی ناسا می گوید این شهابسنگ می تواند بسیاری از مفاهیم بزرگ در مورد زمین شناسی مریخ را به چالش بکشد.
محققان این نظریه را مطرح می کنند که غلظت زیاد آب در این شهابسنگ می تواند ناشی از تعامل آب با سنگ موجود در پوسته مریخ باشد. .

گزارش یورو نیوز در باره این شهاب سنگ


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر