با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ دی ۱۹, سه‌شنبه

تولدت مبارک آقای هاوکینگ!

او از هر گونه حرکت عاجز است 99 درصد عضلاتش از کار افتاده است.حتی از سال 1985 به بعد دیگر توانایی سخن گفتن را ندارد تنها چیزی که از او باقی مانده یک پوست و استخوان بروی یک صندی چرخدار است که تنها به وسیله کامپیوتر توانایی انتقال مفاهیمش را دارد.اما در پس این جسم خارق العاده ترین مغز جهان قرار دارد.گفته می شود که ضریب هوشی هاوکینگ 160 بوده در حالی که ضریب هوشی بیشتر افراد جامعه بین 85 تا 110 می باشد و یک درصد افراد ضریب هوشی بالاتر از 135 را دارند.
در 8 ژانویه 1942 در انگلستان متولد شد.پدرش یک پزشک بود از همان کودکی به دانشمند شدن علاقه شدید داشت و همیشه سطح معلوماتش از سطح کلاس بالاتر بود.
در 21 سالگی معلوم شد دچار یک بیماری پیشرفته بنام ALS است که بخش هایی از مغز و نخاع را مورد هدف قرار می دهد در آن زمان پزشکان گفتند استیون برای دو تا سه سال دیگر بیشتر زنده نیست.در آن زمان بود که همه رویاهای استیون برای دانشمند شدن و مطالعه کیهان بر باد رفت.
ولی استیون توانست با امید بر آینده و با کمک دختری بنام جین وایلد که نامزدش شده بود بر نامیدی غلبه کند هر چند که بیماری او روز به روز پیشرفت می کرد و بدنش را از کار می انداخت ولی امروز 49 سال از زمانی که پزشکان به او گفته بودند برای چند سال دیگر بیشتر زنده نیست می گذرد و او وارد 70 سالگی شده است او امروز تبدیل به بزرگترین دانشمند کیهان شناسی و فیزیک در دوران خود شده است و عده ای به او لقب انشتین دوم را داده اند.
                                  تجربه بی وزنی توسط استیون هاوکینگ
تحقیقات ارزنده او در زمینه سیاهچاله ها و انتشار کتاب تاریخچه زمان و جهان در پوست گردو منجر به محبوبیت و شهرت گسترده او گردیده است.
در سالهای اخیر نظریات او در مورد وجود خدا در کتاب جدیدش بنام طرح بزرگ باعث بحث و جدل گسترده در مجامع علمی شده است.و حتی عده ای از ریاضی دان ها و دانشمندان بزرگ نیز به نقد نظریات او در باره خدا پرداخته اند.
او در کتاب جدیدش نوشته است که خدا جهان را نیافریده و جهان حاصل از یک انفجار بزرگ به وجود آمده و تابع قوانین فیزیکی است.همچنین او همراه با دخترش لوس هاوکینگ چند کتاب علمی به زبان ساده نیز برای کودکان نوشته است.کتاب نظریه همه چیز او هم که در ایران نیز منتشر شده است بسیار جالب است.
 هاوکینگ یک نمونه ی واقعی از بزرگ ترین انسان های تاریخ است که با غلبه بر مشکلات حتی غلبه بر مرگ و با امید به آینده و اراده و تلاشش و کوشش توانسته به آروزهای دوران جوانی خود که دانشمند شدن و مطالعه کیهان بود دست یابد. 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر