با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

دانشمندان می گویند خرچنگ ها درد را حس می کنند.

گروهی از دانشمندان دانشگاه کوئین در بلفاست آزمایشی را طراحی کردند که در آن ثابت شد خرچنگ ها و سخت پوستان نیز درد را حس می کنند.

در این آزمایش به سرپرستی پروفسور باب الوود تعدادی از خرچنگ ها را در ایرلند شمالی جمعاوری کردند و در مناطق ساحلی پر نور قرار داده شدند و تعداد از آنها به مناطق تاریک پناه بردند خرچنگ هایی که به مناطق تاریک پناه بردند به آنها شوک الکتریکی وارد شد بعد آن خرچنگها را دوباره در مناطق بسیار روشن قرار دادند در رفتار آنها تغیراتی مشاهده شد.

دانشمندان می گویند این کشف پیامدهای اخلاقی صنعت غذاسازی در مریکا را بالا می برد قبلا تصور می شد خرچنگ ها و سخت پوستان درد را احساس نمی کنند و فقط یک نوع احساس منفی و انعکاس نسبت به محرک درد دارند.تصور بر این است که سخت پوستان دارای یک سیستم عصبی مرکزی و گیرنده های آن است و یک محرک خارجی برای سخت پوستان از جمله خرچنگ می تواند بالقوه دردناک باشد..

در آمریکا هیچ نوع قانونی برای همایت از سخت پوستان وجود ندارد.


الوود استاد دانشکده زیست شناسی دانشگاه کوئین در بلفاست است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر