با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

سیاهچاله ها بیشتر از آنچه انتظار می رفت رشد می کنند!

محققان دانشگاه تکنولوژی سوینبرن کشف کرده اند که چگونه سیاهچاله های بسیار بزرگ رشد می کنند.و آن چیزی نبود که مورد انتظار بود!
برای سالها دانشمندان معتقد بودند که سیاهچاله های بسیار بزرگ در مرکز کهکشان بخاطر جذب کهکشان های هم جوار بزرگ می شوند.در هر حال مشاهدات جدید نشان می دهد که سیاهچاله ها بطور چشمگیری یک رفتار متفاوت دارند.

Alister Graham استاد اختر شناس و فیزیکدان دانشگاه سوینبرن گفت سیاهچاله ها بسیار سریعتر از آنچه که ما فکر می کنیم رشد می کنند.
در داخل کهکشان ها برای جذب گازها برای تشکیل ستارگان یا جذب آنها در داخل یک سیاهچاله رقابت بالایی وجود دارد.برای بیش از یک دهه برای هر فرآیند در کهکشان مقدار اختصاصی گاز در نظر گرفته شده بود.ولی تحقیقات جدید نشان می دهد در این نظریه باید تجدید نظر شود.
پروفسور گراهام گفت ما می دانیم افزایش ده برابری جرم ستاره در یک کهکشان بزرگ با افزایش جرم صد برابری سیاهچاله آن در کهشکان ارتباط مستقیم دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر