با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ تیر ۲۲, پنجشنبه

تلسکوپ هابل ناسا موفق به کشف پنجمین قمر پلوتو شد.

تیمی از ستاره شناسان که از تلسکوپ هابل ناسا استفاده می کردند گزارشی از کشف قمر دیگری که به دور کوتوله پولوتو می گشت خبر دادند.
شکل ماه بصورت نامنظم تخمین زده شده است و اندازه آن از 5 تا 16 مایل و در مدار 58،000 مایل در اطراف پولوتو با قطر دایره ای می چرخد.دانشمندان معتقد هستند این مدار با ماهواره های دیگر که در فضا می چرخند هم سطح است.

تصویر هابل از پلوتو و اقمار آن:تلسکوپ فضایی هابل کوتوله پلوتو و 5 قمر اطراف آن را نشان می دهد.دایره سبز نشان دهنده ماه تازه کشف شده توسط هابل است.دانمشمندان تا سال 2015 از پرواز سفینه فضایی خود به پلوتو خبر می دهد ماه چهارم پولوتو توسط هابل در 2011 کشف شد.
قمر را یک سری از مدار های منظم تو در تو تشکیل می دهد.این کشف تعداد قمر های شناخته شده به دور پولوتو را افزاریش می دهد.
تیم مطالعه شیفته اند که چنین سیاره کوچکی می تواند چنین مجموعه پیچیده از ماهواره ها را داشته باشد.کشف جدید سرنخ هایی را از چگونگی تشکیل پولوتو به دانشمندان می دهد.تئوری مطرح در این مورد این است که اقمار پولوتو از برخورد پولوتو و یک کمربند کوییپر دی میلیاردها سال قبل تشکیل شده است.
کشف جدید به حرکت سفینه های فضایی ناسا در 2015 از مقصد زمین به پولوتو بسیار کمک می کند.این تیم با استفاده از میدان دید قوی هابل برای منظم کردن تصاویر پلوتو برای کشف خطرات بالقوه که سفینه های فضایی را تحدید می کن.
این کوتوله با سرعت 30000 مایل بر ساعت در مدارهای جدید در حال حرکت است و iهمه چیز را در برخورد با خودش می تواند تکه تکه و نابود کند.
هارولد ویور از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینزاین کشف به ما می گوید که ممکن است تعداد زیادی ذرات ریز خزه بصورت پنهانی در سیستم پلوتو وجود داشته باشد.
بزرگترین قمر پلوتون، شارون، در سال 1978 در مشاهدات در رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده در واشنگتن ساخته شده کشف شده است دومین و سومین قمر پبوتو در سال 2006 کشف شدند.
  در سالهای پس از پرواز پلوتو دانشمندان قصد دارند با استفاده از مادون قرمز به مطالعه پلوتو بپردازند و تلسکوپ جیمز ناسا را جانشین تلسکوپ هابل بکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر