با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

کشف سیاره ای با اندازه زمین و در فاصله 252 سال نوری زمین توسط کپلر 21b ناسا

Kepler 21b

رصد خانه ملی (The National Optical Astronomy)روز چهار شنبه اعلام کرد کپلر 21b یک سیاره جدید که تقریبا اندازه کره زمین است در فاصله 352 سال نوری یافته است.

کتی گرامنی مسئول مطبوعاتی  و معاون رصد خانه گفت:آنچه که در مورد این سیاره شگفت انیز است این سیاره تقریبا به اندازه کره زمین است ولی جرم آن حدود 10 برابر بزرگتر از سیاره ما و شعاع آن 1.6 برابر اندازه زمین است.

وی اضافه کرد تا چند سال قبل کوچکترین سیاره که خارج از منظومه خورشیدی ما بود به اندازه مشتری یا زحل بود که حدود ده برابر بزرگتر از ازمین بود در حال حاضر اندازه گیری ما چیزی تقریبا به اندازه کره زمین را نشان می دهد که بیانگر پیشرفت تکنولوژی ما برای پیدا کردن سیارات به اندازه زمین است.

ستاره سیاره جدید کمی بزرگتر و داغتر از خورشید است و اگر چه سیاره به مقدار قابل ملاحظه ای جوان است ولی از آنجایی که به ستاره اش بسیار نزدیک است دارای دمای بسیار داغی است و نمی تواند آب را بصورت مایع برای حیات داشه باشد.فاصله آن با ستاره اش شش میلیون کیلومتر است(تقریبا 3.7 مایل)کپلر 21b دمای آن را 2960 درجه فارنهایت تخمین زده است.

در مقابل این سیاره زمین حدود 150,000,000 کیلومتر (93 میلیون مایل) با خورشیدش فاصله دارد

کپلر 21b  رصد خانه کپلر تلسکوپهای زمینی رصدخانه ملی کیت پیک در آریزونا به مدت 15 ماه این سیاره را مورد برسی قرار دادند نتایج این مطالعه در مجله اختر فیزیک به چاپ می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر