با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

ناسا از کشف نقاط جدید تحت عنوان(SDO) بروی خورشید خبر داد

رقص شعله ها در سطح خورشید حلقه های غول پیکر مواد مغناطیسی خورشید پشت سر هم و افتادن آنها به پایین فوران ها پرتاب شعله های آتش به فضا و عود تابش دانشمندان را مجبور کرده با تمامی ابزار های در اختیار خود بر اساس الگوها می تواند دانشمندان را به پیشبینی دمای آب وهوای زمین که بوسیله انفجار های فضایی و تششعاتی که از خورشید به طرف زمین فرستاده می شود یاری دهد.

تجدیه و تحلیل 191 عود در خورشید از مای مه 2010 توسط ناسا ایجاد یک قطعه جدید را در الگوی خورشیدی نشان می دهد حدود 15در صد از عودهای خورشیدی در چندساعت اول اتفاق افتاده است و مشاهدات نشان می دهد که در مرحله اواخر شعله ورشدن نیز انرژی بشتری را همراه دارد.

ناسا اعلام کرد ما شاهد یک افزایش بزرگ در گازهای گلخانه ای بودیم که باعث شده است در یک مورد در تاریخ 3 نوامر 2010 فقط انرژی شعله های واره به جو زمین به هفتاد در صد برسد.

در ماه مه 2010 شعله ور شدن SDO با طول موج چشم انداز قابل مشاهده بود برخی دیگر از طول موجهای دیگر از نور در هماهنگی با اشعه x در زمان های دیگر به اوج خود رسیدند.نمودار ها نشان می دهد که یک طول موج چگونه در طول زمان قوی تر می شود و به اوج خود می رسد و سپس افول می کند.

اشعه x در این نمودار بعنوان فاز ضربه است که ذرات پر انرژی خورشیدی دچار یک انفجار پر انرژی خورشیدی می شوند و سپس فاز دوم انفجار شروع می شود و در طی زمان چند دقیقه تا چند ساعت ذرات پر انرژی خورشیدی بنام پلاسما منفجر شده و در امتداد حلقه مغناطیسی بالا می روند و آن را پر از پلاسما می کنند و انرژی تابشی آن بسیار شدید و معادل میلیون ها برابر انفجار بمب های هیدروژنی است.

در فاز سوم انفجار خورشید فاز روشنایی است و انرژی کاهش می یابد و پلاسما در سطح خورشید فوران می کند.

در فاز پنجم نیز دوباره ذرات فوران می کنند و موج دوم از مواد گرم تاجی شکل که با انفجار اشعه x متناظر است ایجاد می شود.

شعله ور شدن نیز مرحله اصلی است که در آن یک موج دوم تاجی شکل مشاهده می شود در نقطه اصلی این تاجها شعله ور تر و طولانی تر از مجموعه اصلی هستند شعله ور شدن فاز آخر فقط یک تکه از پازلی است که می تواند ما را در شناخت خورشیدی که با آن زندگی می کنیم یاری دهد.

ویدئویی در مورد SDO ها


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر