با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

ناسا تصویری از کاوشگر مریخ را در حال برسی یک تخته سنگ در دهانه آندرومرا منتشر کرد.

پاسادنا کالیفرنیا:تصویر کاوشگر مریخ ناسا را نشان می دهد که تفاوت سطحی بین مواد درمریخ را از آغاز ماموریت خود از هفت و نیم سال قبل را انجام می دهد.

کاوشگر مشغول برسی تکه سنگی در لبه 14 مایلی دارای 22 کیلومتر گستردگیدر دهانه وسیعی بنام آندرو است.. در ابتدا سنگی به اندازه یک چهار پایه مورد برسیکاوشگر قرار گرفت.این تخته سنگ Tisdale 2 نام گرفت.Steve Squyresمحقق دانشگاه کورتل ایتاکا نیویورک گفت:این ترکیب بیشتر شبیه به سنگهای آتشفشانی است ولی مقدار بیشتر روی و مقدار معمولی از بروم در آن وجود دارد.

تنوع مواد در Tisdale 2 مقدمه ای برای وجود سایر مواد معدنی در آندرو باشد.هفته گذشتهدانشمندان از بازوی روباتیک کاوشگر ناسا برای برسی مواد عناصر Tisdale 2 با استفاده از تصاویر میکروسکوبیدوربین پانوراما استفاده کردند.

مشاهدات مدار گرد مریخ نشان می دهد که جنس تخته سنگ های آندرومرا ازنوع کانی های رسی است.که در شرایط مرطوب برای شرایط مرطوب تر کمتر اسیدی می شوند.

تیم علمی آندرومرا برای مطالعه دراز مدت برو مریخ انتخواب شده است اینگروه کار خود را از سه سال قبل از دهانه ویکتوریا آغاز کرد و دوسال را صرف مطالعهدهانه ویکتوریا کرد.

ناسا اعلام کرد که ما یک کاوشگر سالم برای کار کردن در حدود سی برابربیشتر ارز برنامه ریزی ها داریم.

John Callas:در هر لحظه امکان قطع ارتباط با کاوشگر مریخ را داریم اما امکاندارد چند سال بتوانیم با آن در دهانه آندرومرا به مطالعه بپردازیم

ماموریت مریخ نبرد دوقلوبرای سه ماهه نخست ماه اوریل 2004 تعبیه شده بود.و بعدها برای مطالعه محل های مرطوب با مکان های مساعد برای رشد و زندگی میکروبها توسعه یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر