با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

ناسا از کشف یک سیاره نامرئی توسط فضاپیمای کپلرخبرداد.

Kepler-19c, credit: David A. Aguilar (CfA)

تصویری از سیستم سیاره کپلر 19

فضا پیمای کپلر ناسا :سیاره ای که بطور متناوب روشن و خاموش می شود و بدور خود مدار خود می چرخد زیرا یک جهان نامرئی دیگری از آن کشیده می شود.این تشخیص بطور قطعی از یک سیاره ای است و رویشی که برای تشخص این روش به کار رفته استبا هیچ روش دیگری نمی توان این موضوع راکشف کرد.

این سیاره خودش را نامرئی می سازد و با تاثیری که بروی سیاره ما دارد می توانیم به وجود آن پی ببریم سارالابا از مرکز فیزیک هاروارد استیمسون به این موضوع اشاره کرد.

او اضافه کرد این سیاره مانند کسی است که در خانه شما را می زند و فرار می کند شما می دانید کسی این اکار را انجام داده اما او را نمی بینید.

مدار سیاره نامرئی مانند خورشید سیاره کپلر 19 است که 650 سال نوری از زمین فاصله دارد.و در صورت فکلی Lyra قرار داردبرای مشاهده تلسکوپ 12th ریشتری در حیاط خلوت شب از ماه سپتامبر استفاده شده است.

تا کنون ستاره شناسان به جز خاصیت نامرئی بودن سیاره کپلر 19c از هیچ یک از خاصیت های آن اطلاعی در دست ندارند شخصیت چندگانه کپلر 19cبا یافته های ناسا مطابقت می کند می توان آن را بصورت یک سیاره سنگی که هر پنج روز یک بار به دور مدار خود می چرخد و هر 100 روز یک بار به دور مدار ک سیارهغول پیکر گازی شکل می چرخد فرض کرد.

ماموریت فضا پیمای کپلر برای مطالعه سیاره کپلر 19c ادامه خواهد داشت کشف جرم این سیاره سرنخی برای پی بردن به ماهیت این سیاره است.

http://www.cfa.harvard.edu/news/2011/pr201124.html

http://www.nasa.gov/mission_pages/kepler/news/cfa_invis_planet.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر