با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

ناسا جزئیاتی از یک ستاره و سیاره که از خود اشعه ایکس ساتع می کنند ارائه دارد

Image and illustration of nearby star CoRoT 2a with a planet in close orbit around it.


اختر شناسان موفق به رویت انفجار ستاره ای شدند که از خود اشعه X ساتع می کنند.



اختر شناسان موفق به رویت ستاره ای شدند که اشعه ی X معادل 1000 برابر اشعه X که از خورشید به طرف زمین ساتع می شود را از خود ساتع می کند.


اطلاعات رصدخانه چاندرا نشان می دهد که این جسم در هر ثانیه اشعه 5 میلیون تن ماده از این جسم تبخیر می شود.این سیاره موسوم به CoRoT-2b حدود سه برابر اندازه مشتری 1000 برابر اندازه زمین است.و به دور ستاره ی مادر خود CoRoT-2a تحت فاصله ده برابر فاصله زمین و ماه می چرخد.



سیاره و ستاره CoRoT-2 توسط آژانس فضایی فرانسه در سال 2008 کشف شد.و فاصله ای معادل 880 سال نوری با منظومه شمسی دارد.


Sebastian Schroeter از دانشگاه هامبورگ :این سیاره که توسط ستاره اش کاملا سرخ شده است ممکن است بر رفتار ستاره خودش موثر باشد.


با توجه به داده های اشعه x سن سیاره و ستاره بین 100 تا 300 میلیون سال تخمین زده شده است.


مشاهدات چاندرا نشان می دهد که CoRoT-2a یک ستاره بسیار فعال که توسط روش گسیل پرتو X تولید شده است دارای میدان مغناطیسی آشفته است است چنین فعالیت هایی فقط در ستاره های جوان مشاهد می شود.


از آنجایی که این سیاره بسیار نزدیک به ستاره خود است ممکن است در بالا بردن سرعت چرخش ستاره نقش داشته باشد.هم چنین چون تصاویراین ستاره توسط اشعه X به ما می رسد ممکن است تصاویری که به دست ما رسیده مربوط به دوران جوانی ستاره باشد و تصاویر واقعی پشت نوساناتی که از دوران جوان بودن ستاره از میلیون ها سال قبل به دست ما رسیده پنهان باشد.


Sebastian Schroeter اشاره کرد ما دقیقا نمی دانیم طوفان های اشعه x چه تاثیراتی روی سیارات دارند।

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر