با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ آبان ۲, شنبه

سوسمار آگاما

تصاویر متعلق به سوسمار Agama است که در گروه های کوچک زندگی می کنند و اندازه ای حدود 25 سانتی متر و یک تاز پشتی نازک دارند و در مناطق کوهستانی و جنگلی آفریقای جنوبی زندگی می کند.این مارمولک از حشرات کوچک مانند موریانه ها و مورچه ها و سوسک و مگس و پروانه تغذیه می کند،و به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می شود.این جاندار در سرما و شب و روز نیز تغیر رنگ میدهد و این باعث شده است که گاهی با آفتاب پرست اشتباهی گرفته شود.


این جاندار در طول روز فعال است و دمای 38 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل بکند،و جنس ماده در این جاندار با یک دیگر بطور مکرر نبرد می کنند و به یک دیگر ضربات مکرر می زنند.در جنس نر نیز هم نوع خواری گزارش شده است. این سوسما در هر بار تولید مثل تا 14 تخم می را در یک خاک مرطوب حفاری کرده و می گذارد و 90 روز روی تخم ها می خوابد و اندازه جوجه ها بعد از تولد 80 میلی متر است.میانگین طول عمر این سوسمار در طبیعت بین 25 تا 28 سال است.



برخی از منابع این نوشتار


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر