با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ خرداد ۳۱, شنبه

آب و هوای شدید فضای بیشتر ستاره ها منجر می شود که حیات فضایی کمیاب باشد.

رایج ترین ستاره های جهان ممکن است سیاره های رام نشده در اطراف خود  داشته باشند و اتمسفر آنها را از بین برود که منجر به نابود کردن احتمال حیات در آن ها شود.
کوتوله های قرمز که همچنین بنام کوتوله M شناخته می شوند 50 برابر تیره تر از خورشید هستند و تنها ده تا بیست در صد جرم آن را دارند آنها رایج ترین نوع ستاره ها ی کیهان هستند و هفتاد در صد ستاره های جهان را شامل می شوند.
و ناحیه اطراف آنها بهترین شانس را برای کشف سیارات دارای قابلیت حیات دارد و سیارات بیشتر و بیشتری به دور کوتوله های قرمز کشف می وند.
در حالی که کوتوله های قرمز متداول هستند اگر ما سیارات دارای قابلیت سکونت را در آطراف آنها بیابیم بنابرین حیات در جهان وجود دارد. یافته های کپلر  ناسا نشان می دهد که حدقلا نصف این ستاره ها میزبان سیارات سنگی هستند که نصف زمین تا چهار برابر زمین هستند.
دانشمندان بطور عادی سیارات داری قابلیت سکونت را این گونه تعریف می نمایند که اگر سطح آنها به اندازه کافی برای نگهداری آب مایع در خود گرم باشد کوتوله های قرمز نسبتا سرد هستند و این نشان می دهد که کمربند حیات آنها باید نزدیک تر از عطارت به ماه باشد فقط 01 تا .02 واحد نجومی یا یا یک دهم تا یک پنجم فاصله متوسط زمین تا خورشید.
مشکل این است که زمانی که سیاره ای بسیار به ستاره اش نزدیک است محیط فضای آن چهره بسیار خشنی خواهد داشت.
آب و هوای خشن و شدید منجر به ایجاد شف های شمالی خواهد شد که در کوتوله قرمز می تواند صد هزار برابر قوی تر از زمین باشد و از نیمه شمالی تا خط استوا امتداد یابد.اگر زمین به دور یک کوتوله قرمز بود مردم بوستون نورهای شفق های شمالی را هر شب می دیدند.
زمین با میدان مغناطیسی خود از فضا محافظت می شود که انرژی را مانند یک سپر منحرف می کند.زمانی که مریخ میدان مغناطیسی اش را از دست داد اتمسفرش را بطور سریع از دست داد حتی مریخ دور تر از زمین به خورشید بود.
برای دیدان سیارات اطراف کوتوله های قرمز باید اتمسفر آنها را پاره  کنیم گروهی از دانشمندان سه سیاره در محدوده  0.92 تا1.69 فطر زمین که به دور یک کوتوله قرمز به فاصله 0.06 تا 0.16 AU را می چرخیدند شبیه سازی می کردند کوتوله بطور متوسط .03 قطر خورشید و .35 جرم خورشید و در حدود 56600 درجه فارنهایت معادل 3125 درجه سلسیوس را داشت.
محققان فهمیدند که حتی زمانی که میدان مغناطیسی سیارات قوی تر از زمین باشد اتمسفر خود را از دست می دهند.
حتی اگر سیاره در مداخل تعریف منطقه سکونت به احتمال زیاد اتمسفر نخواهد داشت و بدون اتمسفر همه آبش را در سطح خود از دست می دهد.
در هر حال همه امیدها برای وجود زندگی در اطراف کتوله های سرخ از دست نرفته.دانشمندا حالا می بینند که اگر سیاره ها در اطرف کتوله های سرخ باشند ممکن است با یک اتمسفر ذخیم مانند ونوس قابل سکونت باشند.


منبع : space.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر