با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۲, جمعه

تصویر نجومی روز هسته کهکشان مارپیچی مسیه 61

این تصویر از هسته کهکشان مارپیچی مسیه 61 گرفته شده است.این کهکشان دارای اندازه تقریبی 100000 سال نوری است و در صورت فلکی سنبله قرار دارد که شامل 2000 کهکشان مارپیچی  و بیضوی است.این کهکشان در وسط بارنابئوس اورینانی و در ۵ مه, ۱۷۷۹ کشف شد.
کهکشان مارپیچی مسیه 61 بعنوان یک کهکشان با ستاره گان انفجاری است .کهکشان های انفجاری با استفاده از مخزن گازی خود سرعت بالای شکل گیری از ستارگان را دارند.
این کهکشان دارای یکی از فعال ترین هسته های شناخته شده و سیاهچاله ای با جرم 5 میلیون برابر خورشید ما است.مناطق آبی دور هسته مناطقی هستند که در آنها ستاره سازی بصورت فعال انجام می شود و در لایه های بعد گرد و غبار دیده می شود که یکی از عناصر لازم برای ستاره سازی است.خوشه سنبله در فاصله 65 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر