با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

تصویر نجومی روز ناحیه شکل گیری ستارگان GUM41

تصویر متعلق به یک گروه دور از ستارگان جوان است که گاز هیدروژن باعث درخشش آن به رنگ قرمز شده است و در فاصله 7300 سال نوری زمین قرار دارد با  تلسکوپ در شیلی مشاهده شده است.
این ناحیه ستاره سازی بنام GUM41 نامیده می شودو در وسط تصویر هیدوژن ستاره های تازه متولد شده در وسط تصویر تابشی به شکل گل را به آن می دهند.این عکس در ویدئویی از Eso کشف شد.
در این سحابی ابرها ذخیم و روشن به نظر می رسند که در واقع گمراه کننده است.اگر یک سفینه فضایی بتواند در فضا از این سحابی عبور کند این احتمال وجود دارد که متوجه آنها نشود و برای مشاهده چشم انسان بسیار کم نور هستند.
این منطقه شکل گیری با میدات وسیع 2.2 متری تلسکوپ  سیلا در شیلی گرفته شده و یک ابر هیدروژنی و ستاره های تازه متولد شده در این منطقه را نشان می دهد.ظاهر ظعیف این منطقه که بخشی از سحابی قنطروس است می تواند شرح بدهد که چرا تا کنون کشف نشده بود.

[منبع تصویر]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر