با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

حیات بروی سیارات سنگی هم اندازه زمین به طور گسترده پیشبینی می شود.

سیارات هم اندازه زمین زندگی را دور تر از آنچه تصور می شود حدقلا برای ده بار می توانند پشتیبانی کنند. بر طبق تحقیقات دانشگاه University of Aberdeen و the University of St Andrews بسیاری از سیارات که قبلا غیر قابل حیات تصور می شدند قطعا قادر خواهند بود حیات را در زیر سطح خود داشته باشندواین تیم نظریه سنتی قابل سکونت را که در آن زندگی می تواند در بخشی از فضا وجود داشته باشد با در نظر داشتن وجود حیات در عمق زمین به چالش می کشد.
منطقه قابل سکونت بر اساس این است که بر فرض یک سیاره نیاز دارد که خیلی به ستاره خود نزدیک یا خیلی از آن دور نباشد تا آب در آن بصورت مایع وجود داشته باشد یا در سطح آن داغ نشود و نسوزد.
اما این تئوری می گوید که زندگی ممکن است در زیر سطح سیاره وجود داشته باشدهمانطوری که ممکن است با رفتن به زیر سطح سیاره دما افزایش یا کاهش یابد جایی است که آب بصورت مایع وجود داشته باشد و بنابر این حیات نیز می تواند وجود داشته باشد.
تیم یک مدل کامپیوتری درست کرد که درجه حرارت را زیر سطح سیاره بر اساس اندازه تخمین می زد بر طبق داده ها سیاره هایی که از ستاره های خود دورند به عمق 5.3 کیلومتر برای حیاتی مانند زمین نیازمند هستند اما اگر انجا حیات وجود داشته باشد حتی در زیر سطح ده کیلومتری عمیق تر از زمین هنوز سیاره دارای سوراخ نیست.با استفاده از مدل های کامپیوتری دانشمندان مناطق قابل سکونت اندازه زمین را که به دور سیاره ای سه برابر بزرگتر از خورشید بود را اگر پنج کیلوتر زیر سطح را شامل بشود کشف کرده اند. بنا بر این منطقه قابل سکونت برای یک سیاره هم اندازه زمین 14 بار عریض تر است.
منطقه قابل سکونت کنونی برای منظومه شمسی از مریخ گسترش می یابد.اما منطقه قابل سکونت باسازی شده بیشتر از منطقه زحل و مشتری را نشان می دهد و پیشنهاد می کند بسیاری از سیارات به اصطلاح بدون علف در تاریکی کامل قابل سکونت باشند.
سیارات سنگی مقداری از زمین بزرگتر هستند و می توانند آب مایع را در عمق 5 کیلومتری زیر سطح خود حتی در فضای بین ستاره ای حتی اگر اتمسفری نداشته باشند داشته باشند زیرا سیارات بزرگتر می توانند در سطح خود بیشتر حیات را تولید کنند.
این پیشنهاد می دهد که سیاره گالیله 581 d, که در 20 سال نوری از زمین است به احتمال زیاد قادر است آب مایع را با فرض اینکه مثل زمین باشد در زیر سطح دو کیلومتری خود داشته باشد.
سطح سیارات سنگی و قمرها هیچ چیز مثل زمین را ندارد آنها معمولا سرد یا گرم هستند و هیچ اتمسفری ندارند یا اتمسفر آنها بسیار نازک و تباه کننده است.با رفتن به زیر سطح سیاره بعنوان یک میزبان کامل از شما محافظت خواهد کرد و بنابر این منطقه قابل سکونت روی سیاره در زیر آن قرار خواهد داشت و حتی ممکن است در زیر سطح حیات بسیار غیر معمول تری از زمین نیز وجود داشته باشد.
تیم کپلر ناسا در مجله اختر فیزیک در طی چهار سال وجود توده هایی را در مدار 49 سیاره که به دور ستاره کپلر 22 می چرخیدند گزارش کرده است.این مطالعات تایید می کند که اکتشافات متعدد می گوید مپر نیازمند سیارات و اندازه گیری ها از این جهان های مبهم نشان می دهد که اندازه آنها باید بین بین زمین و نپتون باشد.
هدف اصلی کپر تشخیص میزان سیاره های بزرگی است که در حال چرخش هستند.و موضوع مورد علاقه دانشمندان برای جست و جو سیارات هم اندازه زمین در منطقه قابل سکونت هستند.
اما این سوال پیش می آید که آیا سیارات هم اندازه زمین سیارات سنگی هستند و آیا در ممکن است که در درجات پایین نپتون آب جریان یابد؟و چخ تعدادی از سیارت سنگی از خویشاوندان زمین هستند.
اندازه گیری های دینامکی کپلر یک نقطه را بیان می کند مقیاس وسیعی از سیارات شعاع 1.5 برابر کوچکتر از زمین را دارند و ترکیبی از سیلیکات و نیکل و آهن و منیزیم را دارند که در سیارات زمینی یافت شده است تشکیل شده باشند.با تجهیز شدن به این اطلاعات دانشمندان قادر خواهند بود که کسری از ستاره ها که سیارت هم اندازه مشابه زمین و سیارات سنگی را پناه داده بودند بدست آورند و این قدمی برای نزدیک تر شدن برای یافتن یک منطقه قابل سکونت در فراتر از منظومه شمسی شاید در زیر زمین خواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر