با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

کرمچاله ها بهترین شرایط را برای تبدیل شدن به یک ماشین زمان دارند!

هرچند تا کنون بطور کامل ثابت نشده است که وجود دارند اما بر اساس نظریه عمومی انشتین وجود داردومفهوم ماشین زمان بطور عادی تصویری از یک دستگاه غیر عادی است که در داستان های علمی تخیلی وجود دارند ولی چند دهه قبل انشتین توضیح داد که چگونه گرانش سفر در زمان را عملی می کند و سفر در زمان در زندگی واقعی فقط یک خیال مبهم است.
با گذشت زمان فیزیکدانان قادر شدند ذرات کوچک بنیادی شبیه الکترون بنام muons را با دستکاری گرانشی در زمان رو به جلو بفرستند آنها می گویند که ین فناوری برای 100 سال آینده بروی انسانها نیز قابل اجرا خواهد بود.
سرفر به گذشته نیز تا به امروز کمتر قابل درک بوده است با این حال یک فیزیکدان بنام اریک دبلیو دیویس، از موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته در آستین استدلال می کند که این امکان نیز وجود دارد او می گوید یک کرمچاله یک گذره گاه نظری فضا زمان است که توسط انشتین پیشبینی شده است..

در ماه جولای نیز موسسه هوانورد و فضانوردی آمریکا مقاله ای در مجله دیویس چاپ کرد که این احتمال وجود دارد که کرمچاله ها می توانند بعنوان وسیله ای برای سفر در زمان مورد استفاده قرار گیرند.
هر دو نظریه عمومی و کوانتم بر امکان سفر در آنچه که فیزیکدانان بعنوان منحنی بسته زمانی از طریق کاهش فضا و زمان توسط یک ماشین زمان صورت می گیرد تاکید دارند.
دیویس می گفوید در واقع دانشمندان خاصیت های مختلف سفر فضا زمان را با هندسه و راه حل های متعدد یا با خواص ماشین زمان می فهمند.
کرمچاله به یک سفینه برای سفر از یک نقطه به نقطه دیگر با سرعت بیشتر از نور اجازه می دهد و یک میانبر از طریق فضا است.سرعت نور بیشترین سرعت سفر در فضاست و سرعتی بیشتر از آن وجود ندارد از دیدگاه تئوری نیز کرمچاله با کاهش مقدار فضا در زمان این کار را انجام می دهد.دیویس افزود ماشین زمان در بعد فیزیکی اجتناب ناپذیر هستند و پیشبینی شده اند و تعدادی به دنبال ابزار آلاتی برای درست کردن یک ماشین برای سفر در فضا هستند او اضافه کرد سفر در یک کرمچاله نیز آسان نخواهد بود و تاثیرات خطراناکی به ماشینی که وارد آن شده وارد خواهد کرد ودلیل با توجه به نظریه انشتین وجود یک یا دو نقطه پایانی شتاب دهنده از طریق زمان است
بر اساس درک فعلی دانشمندان عبور از یک کرمچاله برای مسافران نیازمند پیمودن یک ماده بسیار عجیب و غریب است که تا کنون درک نشده است.
همچنین چالش های مختلفی از جمله نظریه هایی که سفر در زمان را رد می کنند در پیش رو قرار دارد.رابرت اوون، یک اخترفیزیکدان در کالج اوبرلین می گوید :سفر در زمان در طول عمر ما امکان پذیر نخواهد بود و زمانی که بشر قادر به درک قوانین گرانش شود این امکان وجود دارد. 
نسبیت عام نیز نمی تواند این ماده عجیب را شرح دهد و می گوید نمی تواند وجود داشته باشد اما وجود دارد دانشمندان با کمک یک لنز می خواهند با مشاهده جهان توضیحی برای آن بیابند.و امیدوارند راهی برای تولید و مهار این ماده عجب و غریب پیدا کنند تا بتوانند سفری سریعتر از نور در زمان داشته باشند.علاوه بر آن فیزیدانان نیز معتقدند در پشت این سفر یک واکنش کوانتمی نهفته است.و ومحاسبات ریاضی برای واکنش کوانتمی نیز تنها ی بعد از فضا و زمان را شرح می دهد.
دیویس افزود: من با اعتماد به نفس می گویم که نسبیت عام شکست خورد و من آزمایشات خود را برای ماشین زمان از طریق نظریه کوانتم پی گیری می کنم.
این نیز یکی از مشلات است زیر فیزیکدانان استدلال هایی برای ناقص خواندن هر دو نظریه دارند و قبل از آن فیزیکدانان نیاز به راهی برای آشتی دادن فیزیک کوانتم و نسبیت عام دارند.
قبل از آن یک نظریه می گفت که با طمینان نمی توانیم بگوییم سفر در زمان غیر ممکن است هنوز کرمچاله ها بر اساس زمان و ماشین با استفاده از محاسبات نسبیت بدون کوانتم مکانیک اما شامل محاسبات کوانتم مکانیکی می تواند برای سفر ممن باشد
دیویس معتقد است همه آنها کنار هم می توانند سفر در زمان را با سرعت بیش از سرعت نور از تئوری به واقعیت تبدیل کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر