با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

آیا وجود سیارات قابل سکونت در منظومه شمسی عادی است؟کپلر به این سوال پاسخ می دهد.

کپلر ماوریت یافتن یک معدن طلا را برای دادن اطلاعاتی برای دانشمندان برای تجزیه و تحلیل بقیه سیارات ترک کرده است.و تغیراتی از ماه مه در خود داده و بصورت حالت امن در آمده است و هدف ا این کار رصد سیارات مناسب برای سکونت است.ماموریت کپلر پاسخ به این سوال است.کپلر تا به امروز  3,548 سیاره مناسب را کشف کرده و بر اساس داده ها 135 تای آنها از زمین کوچکتر است.که این مشاهدات بسیار معتبر است و شامل سیاراتی با اندازه اولیه زمین در بیرون از منظومه شمسی می شود که این یافته ها باعث درک عمیق ما از مکان ما در جهان هستی می شود.
اما صدها یا بیشتر سیارات در مورد برسی و مشاهده استند.
ویلیام بروکی  از آزمایشگاه تحقیقات ایمز (Ames) ناسا، مبتکر و محقق اصلی کپلر گفت:ما قصد داریم جست و جو های بیشتری برای یافتن آن سیارات انجام دهیم و ما می دانیم می توانیم این کار را انجام دهیم.وی افزود ما می دانیم که لبه کهکشان ما پر از سیارات شده شما وقتی به آن نگاه می کنید آن را پر از ستاره می بینید که بیشتر این ستارات سیاره هایی دارند
سهم کپلر در دانش امروز ما این خواهد بود که بدانیم چقدر سیارات هم اندازه و سیارات با اندازه مختلف ودر کهکشان راه شیری وجود دارند.
در آغاز ماموریت هیچ کس می دانست اگر سیارات هم اندازه زمین در کهکشان فراوان بودند ما ممکن است تنها باشیم ویلیام بروکلی در در بیانه ای گفت که داده های ما از این سوال نشات گرفته که آیا زمین های قابل سکونت در نزدیکی ستارگان شبیه خورشید بطور عادی وجود دارند یا کمیاب هستند؟
ما به برخی از آزمایش های وقاعا جالب برای گسترش ماموریت افزودیم که مطمئنا به ارزش کار ما افزود اما به سختی و باتوجه به این که مامریت یک ماموریت پایه است ما باید یک مجموعه فوق العاده برای کار می یافتیم.
دیووید لاتام  یک محقق برای کپلر در مرکز هاروارد اسمیتسونین برای علوم اخترفیزیک گفت ما دوگروه ستاره شناس برای تجزیه و تحلیل یافته ها در ماموریت جمع ریدم لاتام افزود شکار بعدی کپلر رصد سیاره ای بنام تس است که انتظار می رود ماموریت آن در اوایل 2018 آغاز شود.
دانشمندان ناسا امیدوارد که با استفاده از داده های علمی فضا پیمای بسازند که باعث درک عمیق ما از مکان ما در جهان شود و از جامعه علمی خواسته اند که ایده های خود را در مورد چگونگی آن برای آنها ارسال کنند.

۱ نظر:

  1. "...بیشتر این ستارات..."
    "...هیچ کس می دانست..."
    "...داده های ما از این سوال نشات گرفته..."
    "... وقاعا جالب ..."
    "...در ماموریت جمع ریدم..."
    افتضاح بود. حداقل یه با متن رو خودتون بخونید :)))

    پاسخحذف