با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

ابر گازی که به دانشمندان امکان مطالعه ساختار یک سیاهچاله را می دهد.

امروزه دانشمندان معتقد هستند که وجود سیاهچاله های بسیار بزرگ و داغ در مرکز کهکشان ها مانند کهکشان ما غیر عادی نیست.
سیاهچاله مرکزی این غول جرمی حدود چهار میلیون برابر خورشید ما را دارد و با توجه به ماهیت سیاه آن ما نمی توانیم آنها را مشاهده کنیم و با استفاده از تعامل سیاهچاله با محیط اطراف قادر به دیدن آنها هستیم.
متاسفانه این سیاهچاله که در ورت فلکی قوس قرار دارد مشکل ساز شده است و بورت یک سیاهچاله خفته در آمده است.این سیاهچاله در حال حاضر بصورت خفته است و بصورت فعالانه در حال مکیدن مواد نیست یک چیزی غیرعادی است یک شی می تواند به دور یک سیاهچاله گردش کند بدون اینکه توسط افق رویداد آن مکیده شود.)
با این حال یک سال قبل منجمان یک ابر گازی نسبتا بزرگ کشف کرند که اگر آم باعث مشاهده مردن سیاهچاله نشود به ما فرصتی برای برسی محیط اطراف سیاهچاله برای درک سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری را می دهند.
این منطقه توسط دانه های ریز گرد و غبار بین ستاره ای که به طور موثر در پنهان کردن مشاهده ما در طول موج نوری تاثر دارد احاطه شده است.
دانشمندان با استفاده از تلسکوپ را قادر به ضبط ابر مصرف کننده گاز در زمان واقعی قادر می سازد ابر در نزدیکترین فاصله خود از سیاهچاله که پنج برابر فاصله نپتون و خورشید در حدود 25 مسبیون کیلومتر است قرار دارد.از این فاصله ابر گازی از دم توسط سیاهچاله کشیده می شود و باعث می شود تا آن به بیشتر از 160 میلیارد کیلومتر گسترش می یابد این فرآیند کشیده شدن ابر گازی بصورت جزر و مد سرعتی معادل 700 کیلومتر بر ثانیه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر