با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

ستاره شناسان وجود صد میلیارد سیاره مانند زمین را پیش بینی می کنند!

محققان متد جدیدی را برای پیدا کردن سیارات مشابه زمین پردازش کرده اند که این متد بیشتر از 100 میلیارد جهان فراخورشیدی را تخمین می زند.
محققان در دانشگاه اوکلند روش جدیدی را برای پیدا کردن سیارات مشابه زمین زمین مطرح کرده اند که این متد با سبقط گرفتن از متد قبلی تعداد سیارات مشابه زمین را صد میلیارد سیاره اعلام کرده است.

این استراتژی جدید که با همکاری محققان ژاپنی پیاده شده است تکنیکی بنام  میکرولنزینگ گرانشی را پیاده می کند.
دکتر فیلیپ یوک از دانشگاه اوکلند می گوید که کار جدیدی به ترکیبی از داده های تلسکوپ فضایی کپلر و میکرولنزینگ نیاز دارد.
کپلر تعداد سیارات هم اندازه زمین که کاملا به ستاره مادر خود نزدیک هستند را 100 میلیارد در کهکشان راه شیری تخمین می زند.هرچند این سیاره ها ممکن است از زمین داغتر باشند اما قابل سکونت هستند.و حتی اگر به دور یک کوتوله قرمز بچرخد حرارتی مشابه زمین را دارند.
پیشنهاد ما برای اندازه گیری سیارات زمین مانند که به دور ستاره ها در فواصل کوناگون در حال چرخشند تا دوبرابر فاصله زمین تا خورشید است که این سیارات از زمین سردتر هستنددر نتیجه سیارات های مشابه زمین در کهکشان ما رقمی حدود 100 میلیارد خواهد شد.
 البته پیدا کردن تعداد سیارات قابل سکونت یک مسیر طولانی هست که پیدا کردن این تعداد در طول زمان میسر خواهد بود.
اولین سیاره زمین مانند در سال 1995 با وجود تلاش های زیاد ستاره شناسان کشف شد پیدا مردن سیارات زمین مانند از راه دور کمی مشکل است زیرا مانند جسمی که در مقابل یک شی درخشان خیره کننده مانند آفتاب قرار گرفته اند این سیارات نیز به دور ستاره های خود می چرخند و باید با روش های تشخیص غیر مستقیم شناسایی شوند
در حالی که کپلر مقدار نور از دست داده که از یک ستاره هنگامی که یک سیاره به دور آن در گردش است را اندازه گیری می کند میکرولنز نیز میزان انحراف نور را دز ستار دوردست عبور می کند را تخمین می زند این روش توسط آلبرت انشتین در سال 1936 پیش بینی شده بود.


 
 همچنین در سالهای اخیر نیز با همکاری دکتر یوک و همکارانش یک میکرولنز که سیارات دقیقا هم اندازه با زمین را تشخیص می دهد نیز تعبیه شده است و یک شبکه رباتیک در  دسترس در سراسر جهان مشغول نظارت بر آنهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر