با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

قورباغه ویتنامی

قورباغه ویتنامی یا قورباغه باتلاقی گونه ای از قورباغه است که در ویتنام شمالی و شاید هم چین یافت می شود و زیستگاه آن عبارت است از جنگل های حاره ای یا گرمسیری دشت های مرطوب یا جنگل های نیمه حاره ای یا گرمسیری مرطوب تالاب های آب شیرین و مناطق سخره ای این گونه نمیه آبزی و نیمه درختی است.
طول این قورباغه باتلاقی به 7-8 سانتی متر می رسد و پوست خالدار این جاندار که شبیه خزه در حال رشد روی سنگها است باعث میشود که جاندار به راحتی قادر اسثتتار کند.
این گونه قورباغه ها در زیر سنگ ها و گیاهان شناور در آب پنهان می شوند و در بالای صطح آب ظاهری شبیه به خزه دارند.و قورباغه ها درمیان حفره های سنگها در بالای آب تخم گزاری می کنند و از تخم های خود در بین 7 تا 14 روز محافظت می کنند این قورباغه در هر بار بین 10 تا 40 تخم می گذارد.دگر دیسی این قورباغه سه ماه به طول می کشد.
تجربه ها نشان داده این قورباغه ها به شکار طعمه های بزرگتر از خود نیز مایل است قورباغه های بزرگسال از جیرجیرک سوسک حمام ملخ کرم خاکی هر چند روز یک بار تغذیه می کند نوزدان کوچک و قورباغه های متوسط نیز از جیرجیرک مگس و پروانه تعذیه می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر