با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

سحابی تنه فیل!

1396.IC که در فاصله 3000 سال نوری از زمین واقع شده و در صورت فلکی Cepheus نام دارد تحت عنوان تنه فیل نیز شناخته می شود.در این منطقه ستاره سازی عمدتا ستاره های جوان کمتر از 100000 سال به چشم می خورند.در مرکز این منطقه ابر غول M2 وجود دارد که انرژی معادل 350000 برابر قدرتمند تر از خورشد ما را از خود ساطع می کند.این سحابی در فاصله 2400 سال نوری از زمین واقع شده است. این سحابی مخلوطی از گازهای درخشان کیهانی و ابرهای گرد و غبار است.انتشار گازهای متراکم ماورابنفش باعث ایجاد حفره هایی درسحابی شده است.
ستاره های قوی با انتشار ماورا بنفش حفره هایی از گاز متراکم را درون سحابی به وجود آورده اند.این منطقه غنی از حباب های تاریک است و ممکن است به ما بگوید که انفجار های ستاره ای و تابش ها و مواد بیرون رونده ممکن است که این حباب ها از تابش ستاره به محیط دور دمیده شوند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر