با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

کهکشان گمشده!

تصویر مربوط به کهکشان NGC 4535 که در صورت فلکی دوشیزه است که بسیاری از کهکشان های کم نور در فاصله زیاد را در خود جای داده است.
مرکز کهکشان ساختار متفاوتی از نور را همراه با گرد در خود جای داده است و نور قبل از رسیدن به بازوی مارپیچی شکست پیدا می کند.
رنگ مایل به آبی در بازوهای مارپیچی ستاره های جوان را نشان می دهد که با نزدیک شدن به داخل کهکشان ستاره ها پیرتر می شوند(قسمت های زد ستاره های پیر را نشان می دهد)
این تصویر توسط تلسکوپ 8.2  ESO’ گرفته شده است ولی می توان از طریق تلسکوپ های آماتوری کوچک نیز این کهکشان را مشاهده کرد این کهشان در سال 1785 برای اولین بار از طریق یک تلسکوپ کوچک مشاهده شد.و به نام کهکشان گمشده نامگزاری شد.
NGC 4535 یکی از بزرگترین کهکشان ها در خوشه سنبله است که 50 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد.خوشه سنبله یک خوشه عظیم از شامل 2000 کهکشان است و یکی از بزرگترین کهکشان های راه شیری است و در آن کهکشان هایی به بزرگی 50 برابر کهکشان های عادی وجود دارند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر