با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

انفجاری سرشار از ستاره ها و سیاهچاله ها!

یک سیاهچاله در حال رشد بعنوان یک کوازر صدا می شود که در مرکز یک کهکشان دور قرار دارد که در شکل بصورت هنری نقاشی شده است فضانوردان تلسکوپ فضایی چاندرا تصویری از ازدهام کوازرهای مشابه که در گرد و غبار های مخفی در کهکشانهای دور مشاهده کردند.
کهکشان به شکل نامنظم است که شامل گرد و غبار از جنس خاک به شکل ابرهایی از گرد و غبار و گاز است که سیاهچاله مرکزی کهکشان را تغذیه می کند.
زمانی که سیاهچاله از گرد و غبار و گاز و گرما تغذیه می کند اشعه x را به صورت اسپری از خود ساطع می کند ستاره ها می توانند در سراسر جهان شکل بگیرند کهکشان های مشابه که میزبان کوازرها هستند در پس زمینه آنها قابل مشاهده هستند.
کوازرهای تازه کشف شده متعلق به یک کهکشان بسیار بلند و بزرگ بودند که دور تا دور آن توسط گرد و خاک احاطه شده بود و قالا مشاهده نبودند و دانشمندان با استفاده از اشعه X توانستند مکان آنها را مشاهده کنند.
ستاره شناسان پر انرژی ترین توده های گرد و خبار را نسبت به سایر نقاط جهان در این نقطه مشاهده کردند با استفاده از داده های اپیتزر و جاندرا دانشمندان دریافتند در شکم این کهکشان عظیم بین 9 تا 11 میلیارد سال نوری از ما فاصه دارد تعداد زیادی کواسر قرار دارند.
دانشمندان اکنون مطمئن هستند که این مکان بزرگترین و جوان ترین کهکشانی است که در آن سیاهچاله ها و ستاره ها بطور همزمان در حال تولید هستند.
تصویر توسط ناسا اعتبار دهی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر