با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

مارهایی با حلقه ای به دور گردن!

تصاویر مربوط به ماه حلقه به گردن است که درمکزیکوی ایالات متحده و جنوب شرق کانادا یافت می شود و سم آن ضرری برای انسان ندارد و برای شکار طعمه های کوچک آن را به کار می برند!این مارها حداکثر تا 35 اینچ رشد می کنند.
این مارها در شبها فعالیت دارند و در طول روز به ندرت دیده می شوند و بیشتر در زیستگاه های مرطوب زندگی می کنند.و معمولا در جنگل های مرطوب در زیر تکه سنگ ها یا تکه چوب های کوچک نیز یافت می شوند.
رژیم غذایی این مار از کرم های کوچک سمندر ها و حلزون ها و گاهی نیز از مارمولک ها و قورباغه های جوان نیز تغذیه می کنند.
این مارها بصورت اتماعی زندگی می کنند و گاهی در کلنی های 6 تا 100 نفره نیز مشاهده شده اند.و در قصل بهار و پاییز جفت گیری می کنند و 1-10 تخم در ژوئن و ژولیه می گذارند. جنس نر توسط فرمون جنس ماده را جذب می کند و سپس مرد از قسمت پایین به اطرف بدن زن می پیچد و اسپرم خود را به دریچه جنس ماده وارد می کند.تخم های این جاندار به رنگ سفید و زرد است و مارهای تازه متولد شده برای دفاع از خود نیازمند والدین هستند.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر