با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

نئاندرتال ها به زندگی بر می گردند دانشمندان به دنبال یک زن ماجراجو برای برگردادند نئاندرتال ها به زندگی!


انسان نئاندِرتال از ویکی پدیا دانشنامه آزاد (Homo neanderthalensis) گونه‌ای از سردهٔ انسان بود که در اروپا و قسمت‌هایی از غرب آسیا، آسیای مرکزی و شمال چین (آلتای) سکونت داشتند. اولین نشانه‌ها از نئاندرتال‌های اولیه به حدود ۳۵۰ هزار سال پیش در اروپا برمی‌گردد. ۱۳۰ هزار سال پیش، مشخصه‌های کامل نئاندرتال‌ها ظاهر شدند و در ۵۰ هزار سال قبل نئاندرتال‌ها دیگر در آسیا دیده نشدند، با این وجود نسل آنها در اروپا تا ۳۳ تا ۲۴ هزار سال پیش منقرض نشده بود و شاید ۱۵ هزار سال پیش یعنی بعد از مهاجرت انسان امروزی به اروپا نسل این انسان‌های اولیه منقرض شده باشد.
برخی ژن‌ها میان نئاندرتال‌ها و انسان امروزی مشترک است. این به آن دلیل است که نئاندرتال‌ها و اجداد انسان مدرن زمانیکه ابتدا شروع به مهاجرت از آفریقا به نقاط دیگر جهان کردند، با یکدیگر آمیزش داشتند.برای مطالعه بیشتر در مورد نئاندر تال ها به این لینک بروید.

پروفسور چرچ استاد 58 ساله دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از متخصصان ژنتیک درجهان است که استخوان کافی برای بازسازی DNA نئاندرتال ها به زندگی وجود دارد او به زودی قصد دارد تئوری خود را به عمل تبدیل کند.
او به مجله اشپیگل آلمان گفت من نیاز به یک زن ماجرا جو برای این کار دارم این کار جهنمی به خیلی از چیزها بستگی دارد ولی من فکر می کنم می توانم این کار را انجام دهم
طرح چرچ این است که یک DNA مصنوعی از نئاندرتال بر اساس کد ژنتیکی موجود در نمونه استخوان ها درست کرده و سپس آن را در DNA سلول های بنیادی قرار داده و این سلول را در جنین انسان جاسازی کنند.برای این کار نئاندر تال برای مدتی در محیط آزمایشگاه رشد کند و سپس بجای جنین در رحم مادر جایگزین شود.
پروفسور چرچ که در پروژه ژنوم انسان نقش فعال داشته اعتقاد دارد این کار می تواند مزایای بسیار زیادی برای انسان ها داشته باشد.
چرچ معتقد اتس نئاندر تال ها بسیار باهوش و حتی باهوش تر از انسان می باشد در حالی که آنها 330000 سال قبل منقرض شده اند اما از ابزار های بسیاری استفاده می کنند 

او به اشبیگل گفت:ممکن است نئاندر تال ها بسیار متفاوت از آنچه ما فکر می کنیم باشند و حتی بسیار باشند.در حال حاضر 65 در صد نقشه برداری ژنوم نئاندرتال ها به پایان رسیده است و چرچ گفته است که این پروژه 30 میلیون دلار هزینه دارد.

۱ نظر:

  1. مثل داستانهای علنی تخیلی شد! یاد آیزاک آسیموف افتادم!

    پاسخحذف