با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

کشف یک سیاره مافوق زمین دارای قابلیت حیات!

اخترشناسان سیاره ای را در اطراف یک ستاره کشف کردند که آب و هوای شبیه به زمین دارد و حیات می تواند در آن تشکیل شود. این سیاره در منطقه قابل سکونت سیستم شش سیاره ای واقع شده است که قبلا تصور می شد این سه سیاره ها برای داشتن آب مایع بیش از حد نزدیک به ستاره خود هستند با تشخیص سیگنال های جعلی ناشی از فعالیت ستاره ای دانشمندان پی بردند این سیاره ها نامزد مناسبی برای کره زمین هستند.
Mikko Tuomi گفت: ما پیشگام روش جدید بودیم که با تجزیه و تحلیل داده و استفاده از طول موج بعنوان فیلتر تاثیر سیگنال های ناشی از فعالیت ستاره را در داده ها بطور قابل توجهی کاهش دادیم و این میزان حساسیت ما باعث فاش شده سه سیاره جدید شبیه به زمین شد .
ستاره کشف شده بعنوان HD 40307 و دارای یک سیستم شش سیاره است.. سیاره مافوق زمین کشف شده 7 برابر بزرگتر از زمین است اما فاصله آن با خورشیدش به اندازه فاصله زمین با خورشید است ستاره HD 40307 درفاصله 24 سال نوری از زمین واقع شده است و بصورت یک کوتوله نارنجی است که باعث می شود کمی کم نورتر از زمین به نظر برسد اما نه خیلی زیاد.به نظر می رسد سیاره کشف شده به اندازه زمین از ستاره اش انرژی دریافت کند و قابل سکونت باشد.زیرا شرایط مناسب برای تشکیل آب را دارد. همچنین به نظر می رسد نوع چرخش این سیاره به دور ستاره اش باعث ایجاد شب و روز شود که تاثیر بسیاری می تواند بر شبیه کردن محیط این سیاره به سیاره زمین بگذارد.
Guillem Angla-Escude گفت این ستاره یک کوتوله قدیمی است پس دلیلی ندارد که سیاره آن نتواند شرایطی مانند شرایط کره زمین را حفظ کند.
Hugh Jones از دانشگاه هرتفوردشایر افزود طول مدار چرخش سیاره جدید به این معنی است که آب و هوا و اتمسفر سیاره جدید برای حیات مناسب است.و باعث می شود که شرایط ن برای زندگی مانند یک فرنی نه سرد سرد و نه گرن گرن باشید این سیارات دارای هر قمری مانند قمر زمین باشند که در مداری به دور آنها بچرخد احتمال وجود حیات را در آن افزایش می دهند.

این تصویر هنرمندانه HD40307g را در سمت چپ با ستاره میزبان خود HD40307و دو سیاره میزبان نشان می دهد..تصویر توسط دانشگاه هرتفوردشایر اعتبار دهی شده است.
دو ویدئو از سایت YOUTUBE در باره این سیاره :
Super-Earth in 6-Planet System May Have Oceans, Life
HD 40307g super Earth in habitable zone HD 40307

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر