با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

غواص شجاعی که با 26 مار آناکوندای مرگبار شنا کرد!

غواص سوئیسی Franco Banfi  تصمیم گرفت تا به ناحیه Mato Grosso برزیل برود تا هیجان نزدیک شدند به مارهای آناکونداس در منطقه طبیعی اقامت آنها را داشته باشد.
خوراک این مارها پرندگان و ماهی ها و هر چیز یر آب هست و همیشه برای شکار کردن در کمین هستند.
آنها حتی گاهی ممکن است که چند اینچ زیر شما کمین کرده باشند و شما از وجود آنها بی اطلاع باشید.تصاویر زیر مار 26 فوتی(8متری)را نشان می دهد که در کشور برزیل برای شکار کردن یک گاو کمین کرده است.این تصاویر توسط Franco Banfi که به مارهای آناکونداس علاقه مند بود در کشور برزیل گرفته شده است.
این تصویر را Franco Banfi با یک دوربین مسلح از یک مار آناکونداس عصبانی  در حال کمین و آماده حمله در Mato Grosso do Sul برزیل تهیه کرده است.
این آناکونداس در سطح آب بدنبال موش و طعمه های دیگر می گردد.
این مار 8 متر طول دارد و عکاس تصویر را در یک سفر ده روزه به ناحیه ماتو گروسو در برزیل گرفته است.این نوع مار در حاشیه رودخانه ها و درختان استوایی زندگی می کند و از جوندگان تغذیه می کند.
Banfi در مورد این تصویر(تصویر بالایی) گفته است که من به قدری به مار نزدیک شده بدم که اگر می خواستم می توانستم مار را لمس بکنم!اما نکته ای که در این تصویر صدق می کند این است که مار در این ساعات برای آفتاب گرفتن به ساحل رفته بود.و در آن ساعات از جوندگان نیز تغذیه کرده بود!
او شش نوع مار مختلف آناکونداس مونث را در ناحیه قلب آمریکای جنوبی دیده است.این منطقه تحت عنوان تنوع گاه زیستی شناخته شده و هر ساله هزاران بازدید کننده را از سراسر جهان جذب می کند.
Banfi افزود در لحظات اول بسیارترسناک  است چرا که شما این حیوانات را نمی شناسید و همه به شما می گویند این مارها خطرناکند!
ولی بعدا می فهمید که اگر شما به مار احترام بگذارید هیچ اتفاقی نمی افتد.من تا به حال به این اندازه به یک مار نزدیک نشده بودم من فکر می کنم مارهای کوچک سمی از مارهای بزرگتر خطرناکترند.حداقلا شما به راحتی می توانید یک آناکونداس و کاری را که می کند ببینید.
Banfi در این تصویر به یک مار آناکونداس برزیلی در زیر آب نزدیک می شود.
نور خورشید در تصویر روشن می کند که این آناکونداس در نزدیکی سطح زمین است!
ویدئویی از سایت یوتوب در این مورد:

مار آناکوندا از ویکی پدیا دانشنامه آزاد:
آناکوندا (یا بوای آبی) گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران (مارهای بوآ) است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی زندگی می‌کند.
آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می‌کشد. درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. از دیدگاه وزن سنگینترین مار جهان است که حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد یعنی ۵۰ کیلوگرم سنگینتر از پایتون.
مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که بچه می‌زاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر